آفتاب
با موافقت نمایندگان؛

اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر تعیین شدند

اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر تعیین شدند

نمایندگان در ادامه بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر را تعیین کردند که وزیر کشور، وزیر اطلاعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برخی از اعضای آن هستند.

در جلسه امروز مجلس٬ نمایندگان در ادامه بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر را تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، ستاد امر به معروف و نهی از منکر؛ مشتمل بر 17 عضو است که اعضای آن عبارتند از: یکی از ائمه جمعه موقت شهر تهران به انتخاب شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه به عنوان رئیس ستاد، وزیر کشور، وزیر اطلاعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و انتخاب مجلس به عنوان عضو ناظر، نماینده تام الإختیار رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی.

همچنین مصوب شد؛ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان بسیج، دبیر ستاد ائمه جمعه، دو نفر مجتهد به انتخاب شورای عالی حوزه‌های علمیه، یک نفر مجتهده به انتخاب شورای عالی حوزه‌های علمیه خواهران و دبیر ستاد به انتخاب رئیس ستاد نیز اعضای دیگر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خواهند بود.

در این طرح به عنوان یک تبصره ذکر شده است اشخاص دیگر نمی‌توانند به جای اعضای ستاد در جلسات شرکت نمایند که در نهایت این موضوع با 129 رأی موافق، 20 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

کد N617321

وبگردی