آفتاب

دی میستورا امروز در غازی آنتپ ترکیه

دی میستورا امروز در غازی آنتپ ترکیه

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه امروز (یکشنبه) با هدف بحث و گفت‌وگو با مخالفان مسلح سوری وارد شهر غازی آنتپ ترکیه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه امروز (یکشنبه) در سفری به شهر غازی آنتپ ترکیه می‌رسد و با چند تن از مسوولان گروه‌های مخالف سوریه جهت گفت‌وگو با آنها در خصوص طرح خود برای پایان دادن به درگیری‌ها در شهر حلب دیدار خواهد کرد.

به گزارش الوطن این دیدار اولین دیدار وی با گروه‌های مسلح مخالف سوریه پس از دیدار دو هفته پیش این گروه‌ها با چند تن از فرستادگان سازمان ملل بدون اعلام توافق یا مخالفت خود با طرح دی میستورا است.

منابع نزدیک به دی میستورا اعلام کردند که سفر وی به غازی آنتپ و دیدار مستقیم با مخالفان به این مساله اشاره دارد که این طرح از سوی مخالفان رد شده و مخالفان خواهان صورت گرفتن اصلاحاتی در آن از جمله محدود نشدن پایان درگیری‌ها به حلب و لزوم پایان درگیری‌ها در دیگر مناطق هستند.

پیش‌بینی می‌شود که دی میستورا برای قانع کردن مخالفان مسلح جهت قبول پایان درگیری‌ها در شهر حلب و پس از آن در ریف این شهر تلاش کند.

الوطن اعلام کرد که انتظار می‌رود معاون دی میستورا در پایان هفته جواب نهایی و نتیجه سفر دی میستورا را به دولت دمشق اعلام کند.

انتهای پیام

کد N617311

وبگردی