آفتاب

لحظه شماری صهیونیست‌ها برای کنار رفتن نتانیاهو/به نتانیاهو به چشم "شخص جذامی" نگاه می‌شود

لحظه شماری صهیونیست‌ها برای کنار رفتن نتانیاهو/به نتانیاهو به چشم "شخص جذامی" نگاه می‌شود

ایسنا نوشت:

فضای سیاسی رژیم صهیونیستی بیانگر افزایش تلاش‌ها و درخواست‌ها از بنیامین نتانیاهو برای کناره گیری از عرصه سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اکثر تحلیلگران و روزنامه نگاران برجسته صهیونیستی در مقالات سه روز گذشته خود بر این مساله تاکید کرده‌اند که صهیونیست‌ها برای کنار گذاشته شدن بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی اسرائیل از سمت نخست وزیری لحظه شماری می‌کنند؛ چرا که وی با سیاست‌ها و کوته بینی‌های خود خسارت‌های زیادی را به رژیم صهیونیستی وارد کرده است.

مساله جالب توجه در این میان، حضور سیاستمداران راستگرای رژیم صهیونیستی در صف طرفداران پایان عمر سیاسی نتانیاهوست؛ به طوری که شالوم یرشالمی تحلیلگر سیاسی روزنامه "میکور ریشون" طی مقاله‌ای خاطرنشان کرده است که تداوم بقای نتانیاهو در سمت نخست وزیری به معنای قربانی شدن امنیت و آینده اسرائیل به پای حفظ قدرت وی است.

یروشالمی در ادامه آورده است: نمی‌توان برای اداره امور دولت و جامعه صهیونیستی به نتانیاهو اعتماد کرد و ما باید به دنبال نخست وزیر دیگری باشیم.

از سوی دیگر، زئیو اشترنهال تحلیلگر سیاسی روزنامه "هاآرتص" تاکید کرد که در صورت تداوم حضور نتانیاهو در راس هرم قدرت، رژیم صهیونیستی به سرعت به سمت فاجعه پیش می‌رود و این وضعیت مستلزم اتخاذ تحرکی مناسب برای "نجات کشتی از خطر غرق شدن" است؛ چرا که کاپیتان کاری جز ضربه زدن به آن بلد نیست.

"یاکوف احمئیر" روزنامه نگار و مجری معروف تلویزیونی نیز خاطرنشان کرد که در تاریخ "اسرائیل" سابقه نداشت که نخست وزیری در وضعیتی شبیه به انزوای کنونی نتانیاهو، خواستار برگزار انتخابات پارلمانی شود.

وی افزود: سیاستمداران صهیونیستی به نتانیاهو به چشم "شخص جذامی" نگاه می‌کنند و هیچ کس جرأت نزدیک شدن به وی را ندارد و این مساله نشان دهنده مخالفت شدید نخبگان جامعه با حکومت "بیبی" (نتانیاهو) است؛ به طوری که بسیاری از روزنامه نگاران صهیونیست با راه اندازی کمپینی بر روی پایگاه ارتباط جمعی "تویتر" به نام "روزگار بیبی" به تشریح ضربات وی به اسرائیل پرداخته‌اند.

در همین راستا، برخی رسانه‌های صهیونیستی از حمایت شخصیت‌های راستگرای رژیم صهیونیستی از "گدعون ساعر" وزیر سابق امور داخلی این رژیم خبر می‌دهند که یک ماه قبل از سمت خود کنار‌ه‌گیری کرد. این شخصیت‌های راستگرا از بازگشت ساعر به عرصه سیاسی و رقابت وی با نتانیاهو برای بر عهده گرفتن ریاست حزب لیکود حمایت کرده‌اند و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که افکار عمومی جامعه صهیونیستی وی را به نتانیاهو ترجیح می‌دهد، اما این منابع در عین حال احتمال موافقت ساعر با این درخواست‌ها را ضعیف دانسته‌اند؛ چرا که وی وارد بخش خصوصی شده است.

"مزال معلم" تحلیلگر مسائل سیاسی فلسطین طی مقاله‌ای که در پایگاه عبری زبان "اسرائیل پلاس" انتشار یافت، با اشاره به همین مخالفت ساعر با تصدی ریاست حزب لیکود آورده است: از آنجایی که محبوب‌ترین شخصیت راستگرای صهیونیستی "نفتالی بنت" رئیس حزب خانه یهودی از لحاظ سیاسی بسیار تندرو و افراطی است و از سوی دیگر، احتمال انتخاب شخصیت چپگرا یا میانه رو برای سمت نخست وزیری، ضعیف است، گزینه‌ای جز نتانیاهو باقی نمی‌ماند.

گفتنی است در حالی که پس از شکست تلاش‌های نتانیاهو برای ممانعت از انحلال ائتلاف حاکم، مقرر شده است انتخابات زودهنگام کنست صهیونیستی در 17 مارس آینده برگزار شود، اکثریت صهیونیست‌ها با نخست وزیری مجدد نتانیاهو مخالفت کرده‌اند. نتایج نظرسنجی شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان داد که 65 درصد از صهیونیست ها مخالف نخست وزیری نتانیاهو در دولت آتی این رژیم هستند و تنها 30 درصد با نخست وزیری وی موافقت کردند.

5252

کد N617027

وبگردی