آفتاب

بایدن: اسرائیل توسعه شهرک‌ها و حملات علیه فلسطینی‌ها را متوقف کند

بایدن: اسرائیل توسعه شهرک‌ها و حملات علیه فلسطینی‌ها را متوقف کند

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه سیاست اسرائیل در تخریب منازل فلسطینی‌ها «مجازات دسته جمعی» است، توقف شهرک‌سازی‌ها را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه هاآرتص، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا از رژیم صهیونیستی درخواست کرد تا تخریب منازل فلسطینی‌ها را متوقف کند.

وی همچنین توسعه شهرک‌های یهودی‌نشین را در کرانه باختری و قدس شرقی به باد انتقاد گرفت و از دولت اسرائیل خواست تا حملات علیه فلسطینیان را متوقف کند.

بایدن در نشست موسسه بروکینگز که در هتل ویلارد واشنگتن برگزار شد، درباره انتخابات آتی در سرزمین‌های اشغالی سخنی به میان نیاورد اما در عوض درباره حمایت بی‌چون و چرا از اسرائیل گفت و تاکید کرد که «اختلافات تاکتیکی» وجود دارد که باید با دقت «میان دوستان» حل شود.

بایدن گفت: زمانی که بحث امنیت اسرائیل پیش می‌آید، من و باراک اوباما (رئیس‌جمهوری آمریکا) توافق داریم که باید از مردم اسرائیل حمایت شود و در این مورد تردیدی وجود ندارد. دولت اوباما از زمان روی کارآمدن در شش سال پیش بیش از 17 میلیارد دلار پول در اختیار اسرائیل گذاشته است که شامل میلیاردها دلار برای گنبد آهنین و سیستم ضدموشکی بوده است.

سخنرانی بایدن مثل همیشه شامل اظهارات اغراق‌آمیز درباره عشق و حمایت از اسرائیل و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود؛ سخنرانی‌ای که از روی کاغذ خوانده می‌شد و قطعاً با مشورت کاخ سفید بوده است.

انتهای پیام

کد N616937

وبگردی