آفتاب

جزئیاتی از فساد 12 هزار میلیاردی

جزئیاتی از فساد 12 هزار میلیاردی

یک سایت خبری، جزئیاتی تازه از فساد تازه کشف‌شده 12 هزار میلیارد تومانی را منتشر کرد. این فساد بزرگ بانکی با پیگیری شخص وزیر اقتصاد و همکاری قوه قضائیه کشف شده است.

به گزارش ایسنا، «تابناک» مدعی شد: پس از اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر کشف فساد 12 هزار میلیارد تومانی جدید در نظام بانکی و تایید کلیت این فساد توسط رئیس کل بانک مرکزی، خبرنگار ما به اطلاعات جدیدی درباره این فساد دست یافته است.

براساس این اطلاعات، دو بانک «ت» و «ر»، موسسه «ث» و یکی از ایرلاین‌های بزرگ کشور، درگیر فساد 12 هزار میلیارد تومانی جدید در نظام بانکی هستند.

در این میان، منشاء این فساد بزرگ، بانک «ت» گزارش شده و سایر موسسات در پی این موقعیت، سوءاستفاده کرده‌اند و به این ترتیب متخلفان تحت ضمانت‌نامه‌ها و چک‌های جعلی کلاهبرداری می‌کردند و تسهیلات کلان می‌گرفتند.

این فساد در برخی شعب بانک «ت» در استان کرمان رخ داده و جالب اینکه این تخلفات توسط شرکت‌های مختلف تحت پوشش برخی موسسات پولی شکل گرفته است.

یکی از مراجع امنیتی پس از اطلاع از این موضوع، جزئیات آن را در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است.

این فساد در دو پرونده در تهران و کرمان در حال پیگیری در دستگاه‌ قضایی است.

پیگیری‌ خبرنگار ما نشان می‌دهد که متهم ردیف اول این پرونده، دارای سابقه بوده و پیش از این، تخلفاتی در یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور داشته است.

در همین حال، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی هم تایید کرده‌اند که کلیه عوامل دیگر این فساد بزرگ، دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

انتهای پیام

کد N616898

وبگردی