آفتاب
سلطانی صبور خطاب به وزیر ورزش و جوانان:

در واگذاری استقلال و پرسپولیس مراقب رانت‌خواری باشید

در واگذاری استقلال و پرسپولیس مراقب رانت‌خواری باشید

یک نماینده مجلس شورای اسلامی در هشداری به وزیر ورزش و جوانان، گفت که در واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس مراقب رانت‌خواری باشد و آن را به سهام عمومی و به مردم واگذار کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عطاالله سلطانی صبور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایام اربعین حسینی (ع)، گفت: راهپیمایی اربعین حسینی (ع) بزرگ‌ترین همایش بشری برآمده از عشق به امام حسین (ع) است که از جان پاک میلیون‌ها انسان عاشق و فداکار به تاسی از کاروان اسرای خاندان عصمت و ولایت فوران می‌کند.

وی همچنین با تبریک روز دانشجو، اظهار کرد: روز دانشجو در فرهنگ سیاسی ملت ما با خود هاله‌ای از مبانی به هم‌پیوسته را تداعی می‌کند که از آن جمله ظلم‌ستیزی، استقلال‌خواهی، وطن‌دوستی و استکبارستیزی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: حلقه کانونی این مبانی استکبارستیزی است که مصداق بارز آن مبارزه با شیطان بزرگ آمریکا بوده است و این پیام روز دانشجو با قوت و صلابت همچنان باید پرطنین و باشکوه به گوش جهانیان برسد و مبادا نحله‌های وابسته و خودفروخته با شعارهای انحرافی این جریان زلال را تیره نمایند.

سلطانی صبور همچنین بیان کرد: بر دانشجویان است که بر تداوم این خط مستقیم با فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل اصرار نمایند.

نماینده مردم رزن در مجلس در ادامه نطق خود اظهار کرد: توسعه پایدار بدون آموزش و پرورش فعال و پویا امکان‌پذیر نیست و آموزش و پرورش ما این توان را با این وضعیت ندارد لذا به داد تعلیم و تربیت کشور، کرامت معلم و اجرای سند تحول برسید.

وی گفت:‌همه مشکلات موجود در آموزش و پرورش به دلیل عدم تخصیص منابع مالی در حال نزار است.

سلطانی صبور با بیان اینکه دستاوردهایی بزرگ‌تر از دستاوردهای آموزش و پرورش وجود ندارد، تصریح کرد: هر چه در سراسر کشور از جلوه‌های پیشرفت و دستاورد و ابتکار می‌بینیم ریشه آن در آموزش و پرورش است و اگر اینجا درست شود همه جا درست می‌شود بنابراین پول خرج کردن برای آموزش و پرورش و توسعه آن یکی از کارهای اساسی است که امیدواریم مسئولین دولتی به این نکته توجه کنند.

این نماینده مجلس یادآور شد: آیا دولت که مدعی پیروی از منویات رهبری است به این توصیه‌ها عمل کرده است؟

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: فرهنگیان خود را فراموش شده می‌دانند و از دولت و مجلس گله‌مندند و در اینجا شاهد افزایش حقوق پزشکان و پرستاران هستند و من در اینجا از دولت تقاضامندم در لایحه بودجه 94 افزایش حقوق معلمان را حداقل هم‌طراز با پرستاران ببینند و آموزش و پرورش را اساس توسعه دانسته و هزینه در آن را سرمایه‌گذاری بلند مدت بدانند.

سلطانی صبور در پایان تذکراتی در خصوص افزایش قیمت نان و برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود به مسئولان اجرایی داد.

انتهای پیام

کد N616845

وبگردی