آفتاب

رییس جمهور/1/:برخی می‌خواهند جنبش دانشجویی را به فضایی خاص منحصر کنند

رییس جمهور/1/:برخی می‌خواهند جنبش دانشجویی را به فضایی خاص منحصر کنند

رییس جمهور تصریح کرد که برخی می‌خواهند جنبش دانشجویی را به فضایی خاص منحصر کنند.

جنبش دانشجویی فراتر از بحث حزب و جناح و خط است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در مراسمی که به مناسبت روز دانشجو در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، با تبریک این روز به همه‌ی دانشجویان کشور، و اساتید اظهار کرد:‌خوشحالم که شانزده آذر امسال را در دانشگاهی حضور دارم که جزو نخستین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت یازدهم برای فعالیت مجدد محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وقایع 16 ْآذر ماه سال 32 خاطر نشان کرد: 16 آذر سرآغاز و نطقه عطف جنبش دانشجویی است. جنبش دانشجویی فراتر از بحث حزب و جناح و خط و به معنای حضور همه دانشجویان در عرصه‌ی فرهنگ و سیاست است.

روحانی با اشاره به سالگرد شهیدان روز 16 آذر سال 32 گفت: شهیدان شریعت رضوی، قندچی و بزرگ‌نیا دانشجویان به خون خفته‌ای هستند که پرچم حرکت دانشجویی را به احتزاز درآوردند.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه با تاکید بر این که جنبش دانشجویی یک حرکت به هم پیوسته است به بیان ویژگی‌های جنبش دانشجویی در کشور پرداخت و تصریح کرد: جنبش دانشجویی هم برای استقلال و ضد استعمار است و هم برای آزادی و ضد استبداد. این جنبش همچنین هم برای وطن خواهی و عشق به وطن است و هم برای انواع ظلم ستیزی‌ها.

امروز کسی جنبش دانشجویی را منکر نمی‌شود

وی با بیان این‌که در دوره‌ای عده‌ای بودند و هنوز نیز هستند که شاید جنبش دانشجویی را باور نکرده بودند واگر هم می‌دیدند، از سر نفرت روی بر می‌تافتند اظهار کرد: امروز روزگاری است که کسی جنبش دانشجویی را منکر نمی‌شود گرچه برخی می‌خواهند این جنبش را به فضایی خاص منحصر کنند، اما اساس این جنبش حرکتی مستمر بوده و خواهد بود.

روحانی با تاکید بر این‌که جنبش دانشجویی به معنای حرکت یک جامعه بزرگ دانشگاهی در دوران مشخص است اظهار کرد:‌ممکن است حزب ادامه داشته باشد و اعضای حزب تا آخر عمر عضو حزب باشد اما در جنبش دانشجویی دانشجو بودن به مفهوم لغوی ادامه دارد و به معنای عضویت در دانشگاه و دوره‌ی کسب دانش است.

ادامه دارد ...

کد N616844

وبگردی