آفتاب

هاموند: توافق هسته‌ای موجب کاهش تنش میان ایران و دیگر کشورها می‌شود

هاموند: توافق هسته‌ای موجب کاهش تنش میان ایران و دیگر کشورها می‌شود

وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، گفت: ما نباید در این مذاکرات امتیازات غیرعاقلانه بدهیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس روز شنبه در سخنرانی‌اش در کنفرانس گفت‌وگوی منامه در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، گفت: ما باید به جای تسلیم، پافشاری کنیم موضع خود را در خصوص برنامه غنی‌سازی ایران حفظ کنیم و در برابر وسوسه اعطای امتیازات غیرعاقلانه به منظور وصول یک توافق تسلیم نشویم.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین در سخنان خود در این کنفرانس امنیتی در بحرین، تاکید کرد که هدف اصلی کشورش در این مذاکرات حصول توافقی است که اطمینان حاصل کند. ایران نمی‌تواند به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

وی تاکید کرد که انگلیس با کشورهای هم‌پیمان خود در حاشیه خلیج‌ (فارس) منافع امنیتی مشترک دارد.

هاموند همچنین یادآور شد: اگر یک توافق هسته‌ای با ایران حاصل شود می‌تواند موجب کاهش تنش میان ایران و دیگر کشورها شود.

وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد: دلایل زیادی برای بی‌اعتمادی میان ایران و همسایگانش در منطقه خلیج (فارس) میان ایران و غرب وجود دارد اما مساله هسته‌ای در اینجا یک عنصر کلیدی است.

وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم این مساله را از طریق راه‌حلی که هم ایران و هم غرب را راضی کند به سرعت اتفاقاتی خواهد افتاد که محرک‌ها را تغییر خواهد داد و یک فرصت مناسب ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N616782

وبگردی