آفتاب

سنایی از تسهیل صدور روادید میان ایران و روسیه خبر داد

سنایی از تسهیل صدور روادید میان ایران و روسیه خبر داد

سفیر ایران در روسیه گفت که به زودی یادداشت تفاهمی میان وزارت خارجه های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در زمینه تسهیل صدور روادید به امضا خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مهدی سنایی در صفحه فیسبوکش نوشت: بر اساس این یادداشت تفاهم که کار تدوین آن به دنبال دیدار ظریف و لاوروف در ابتدای سال جاری و تصمیم برای ایجاد تسهیلات در مناسبات دو کشور آغاز شد دریافت ویزا برای بخشهای بازرگانی و صنعتی تسهیل شده و متقاضیان می توانند با معرفی نامه اطاق بازرگانی روادید دراز مدت دریافت نمایند. برای مراکز علمی و پژوهشی و همچنین شخصیتی علمی و فرهنگی و حوزه تبادل استاد و دانشجو و برخی بخشهایی دیگر نظیر حوزه کشاورزی نیز اعطای روادید طولانی مدت و سریع پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در این یادداشت تفاهم همچنین سرعت عمل در صدور روادید در حداقل زمان ممکن پیش بینی شده است.همچنین اعطای روادید به جهانگردان دو کشور و امکان تمدید روادید آنان در مقصد پیش بینی گردیده است.

یکی از معضلات اساسی در روابط دو کشور طی سالیان گذشته موضوع روادید بوده و انتظار می رود با امضا این یادداشت تفاهم و با اقبال و جدیت که طرف روس نشان داده است تحولی اساسی در زمینه رفت و آمد میان دو کشور رخ دهد.

انتهای پیام

کد N616614

وبگردی