آفتاب
مادورو:

نژادپرستی در آمریکا در دوران اوباما بدتر شده است

نژادپرستی در آمریکا در دوران اوباما بدتر شده است

رئیس جمهور ونزوئلا در انتقادی جدید از آمریکا عنوان داشت که نژاد پرستی در ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری اوباما بدتر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "نیکلاس مادورو" که در هفته گذشته به شدت از سوی مقامات آمریکایی به دلیل نوع برخورد با مخالفین خود مورد انتقاد قرار گرفته بود، با اشاره به وضعیت موجود در ایالات متحده گفت: وضعیت نژادپرستی در آمریکا در دوران ریاست جمهوری اولین رئیس جمهور سیاه پوست بسیار بدتر شده است.

وی با اشاره به کشته شدن شهروندان آمریکایی بدست پلیس این کشور گفت: حوادث اخیر و کشته شدن شهروندان آمریکا بدست پلیس این کشور واقعا مرا وحشت زده کرده است.

مادورو با اشاره به نحوه کشته شدن اریک گارنر بدست پلیس آمریکا و بیگناه شناخته شدن عامل قتل وی، گفت: این واقعا غم انگیر انگیز است. این نشان می دهد که نژادپرستی در آمریکا بدتر شده است.

"اریک گارنر" شهروند سیاه‌ پوستی که به گفته پليس به فروش غير قانونی سيگار متهم بود، در ماه ژوئيه سال جاری در برابر بازداشت خود مقاومت کرد. در ويدئويی از صحنه بازداشت او چند مامور پليس تلاش می‌کنند با زمين انداختن  گارنر به او دستبند بزنند اما يک افسر بازوی خود را برای چند ثانيه دور گلوی او گره می‌ زند. این شهروند که به آسم مبتلا بود، پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

کد N616524

وبگردی