آفتاب

اوباما کشته شدن خبرنگار آمریکایی در یمن را محکوم کرد

اوباما کشته شدن خبرنگار آمریکایی در یمن را محکوم کرد

رییس‌جمهوری آمریکا کشته شدن یک گروگان آمریکایی در جریان عملیات نجاتی در یمن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ واشنگتن قتل بی‌رحمانه لوک سومرز به دست تروریست‌های القاعده را در جریان عملیات نجات نیروهای آمریکایی در یمن به شدت محکوم می‌کند.

سومرز 33 ساله که به عنوان عکاس خبری در یمن مشغول به کار بود، به دست اعضای القاعده و در سال 2013 گروگان گرفته شد.

اوباما اعلام کرد که اجازه انجام عملیات نجاتی را به نیروهای آمریکایی داده بود تا برای رهاکردن این تبعه آمریکایی از دست اعضای القاعده اقدام کند؛ عملیاتی که نهایتا به شکست انجامید و کشته شدن گروگان آمریکایی را به دنبال داشت.

اوباما گفت که پس از آن اجازه انجام این عملیات را داده که افراد گروگان‌گیر با انتشار ویدیویی اعلام کرده بودند که گروگان آمریکایی را به زودی خواهند کشت.

وی تاکید کرد: آمریکا از هیچ تلاشی برای به کارگیری همه قابلیت‌ها و توانایی‌های نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک خود برای بازگرداندن سالم آمریکایی‌ها به کشورشان فروگذار نخواهد کرد.

در همین حال چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا نیز ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی گفت که تعدادی از اعضای القاعده در جریان این عملیات نجات کشته شدند.

منابع یمنی اعلام کردند ارتش آمریکا بامداد روز شنبه عملیاتی را برای آزادی روزنامه‌نگار آمریکایی از دست القاعده انجام داد که این اقدام ناموفق بوده و گروگان به همراه 10 شبه نظامی القاعده کشته شده‌اند.

انتهای پیام

کد N616184

وبگردی