آفتاب

روسای سازمان امنیت و همکاری اروپا در سالهای 2016 و 2017 مشخص شدند

روسای سازمان امنیت و همکاری اروپا در سالهای 2016 و 2017 مشخص شدند

مقامات سازمان امنیت و همکاری اروپا در نشست خود در شهر بازل سوئیس توافق کردند تا آلمان در سال 2016 و اتریش در سال 2017 به ریاست این سازمان برسند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آلمان، تصمیم برای ریاست آلمان بر سازمان امنیت و همکاری اروپا در سال 2016 به اتفاق آرا در جریان نشست سالانه ورزای امورخارجه این سازمان در بازل سوئیس گرفته شد.

همچنین تصمیم بر آن شد تا اتریش نیز رهبری این سازمان را که ناظر بر امنیت و دموکراسی است، در سال 2017 عهده دار شود.

سازمان امنیت و همکاری اروپا در سال‌های گذشته عهده دار وظایف گوناگونی از جمله در زمینه مسائل زیست محیطی و جنسیتی شده است اما فرانک - والتر اشتاینمایر، وزیر امور خارجه آلمان اظهار داشت که این سازمان بیشتر باید به وظیفه اصلی خود یعنی ایجاد امنیت از طریق مذاکره و اقدامات اعتماد ساز، بپردازد.

سوئیس که ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا برای سال جاری میلادی را برعهده داشت، با چالش تعامل با بحران اوکراین در چارچوب این سازمان که علاوه بر کشورهای غربی، روسیه را نیز شامل می‌شود، روبرو بود.

سال آینده میلادی، صربستان رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا خواهد بود. ریاست صربستان بر این سازمان به دلیل آنکه این کشور هم دارای روابط نزدیک با روسیه و هم دارای برنامه پیوستن به اتحادیه اروپا است، به شدت تحت نظر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N615975

وبگردی