آفتاب

تهدید سرکرده‌ النصره به ربودن خانواده نظامیان لبنانی

تهدید سرکرده‌ النصره به ربودن خانواده نظامیان لبنانی

در حالی که سجی حمید الدلیمی، زن سابق ابوبکر بغدادی برای سومین هفته در بازداشتگاه و تحت مراقبت شدید سربازان ارتش لبنان به سر می‌برد. در فاصله‌ای نه چندان دور از وی آلاء (علیاء) العقیلی، زندانیست که کم‌اهمیت‌تر از الدلیمی نیست. وی همسر ابو انس چچنی، از رهبران جبهه تروریستی النصره است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، اطلاعات منتشر شده از منابع امنیتی، حاکی از آن است که همسر مطلقه ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش به بازجویان زن اعلام کرده که باردار است.

بازجویی‌ها با الدلیمی نشان داده است که نقش اصلی وی جمع آوری حمایت مالی برای جبهه النصره بوده و در زمینه عضوگیری برای این گروه یا هرگونه ماموریت تروریستی دیگری فعال نبوده است. وی تمامی کمک‌ها را جمع‌آوری می‌کرد یا اینکه آنها را به دست گروه‌های تروریستی در سوریه می‌رساند.

در این تحقیقات همچنین مشخص شد که نقل و انتقالاتی از سوی طرف‌های خارجی بویژه از سوی دولت قطر برای حمایت از تروریست‌ها صورت گرفته است.

در همین راستا، ابوانس چچنی، همسر العقیلی نیز ظاهرا به شدت از بازداشت همسرش خشمگین شده و با یکی از شیوخ برجسته در "هیات علمای مسلمین" تماس گرفته است تا هرچه سریعتر برای آزادی همسرش دست به تحرکاتی بزنند.

وی همچنین یک فایل تصویری منتشر و در آن تهدید کرده است که زنان و کودکان نیروهای شاغل در ارتش لبنان را می‌رباید.

انتهای پیام

کد N615942

وبگردی