آفتاب
رییس کمیسیون انرژی با ایسنا مطرح کرد

آیا در خرید دکل‌های نفتی از ترکیه تخلف شده است؟

آیا در خرید دکل‌های نفتی از ترکیه تخلف شده است؟

رییس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به موضوع دکل نفتی ایران که گفته می‌شود به ارزش 78 میلیون دلار از کشور ترکیه خریداری شده اما هیچگاه وارد کشور نشده است گفت:‌ باید این موضوع مورد رسیدگی کارشناسی قرار بگیرد.

علی مروی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: ممکن است تخلفی در زمینه خرید دکل‌های نفتی اتفاق نیفتاده باشد و شرکت تاسیسات دریایی که مسئولیت این موضوع را بر عهده داشته قصد تخلف نداشته باشد اما این موضوع قطعی نیست و باید کارشناسانه بررسی شود.

مروی گفت: این پرونده در مراحل اولیه است و به طور قطعی نمی‌شود در مورد آن صحبت کرد اما آنچه که به نظر می‌رسد در خرید دکل‌های نفت توسط شرکت تاسیسات دریایی در دوره مدیریت قبلی اتفاقی افتاده که شباهتی به یک تخلف دارد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: گزارشات مقدماتی این پرونده به کمیسیون ارائه شده است و ما منتظر گزارشات کامل‌تری هستیم و در اولین فرصت در کمیسیون انرژی مجلس این موضوع بررسی می‌شود و باید مسئولین ذیربط در این باره پاسخگو باشند و عملکرد خود را طی گزارشی به کمیسیون ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: گزارشات تکمیلی نیز به کمیسیون ارائه خواهد شد و در مورد اصالت این موضوع بعد از بررسی‌های کامل می‌توان صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، یکی از نمایندگان مجلس در روزهای گذشته از تخلفی در سال 90 خبر داده بود که طی آن یک دکل نفتی به ارزش 78 میلیون دلار از کشور ترکیه خریداری شده است که هیچگاه وارد کشور نشده و به گفته این نماینده، رییس مجلس نیز برای رسیدگی به آن دستوراتی صادر کرده است.

انتهای پیام

کد N615571

وبگردی