آفتاب

داوود اوغلو: برابری جنسیتی به افزایش خودکشی منجر می‌شود

داوود اوغلو: برابری جنسیتی به افزایش خودکشی منجر می‌شود

نخست‌وزیر ترکیه می‌گوید، برابری جنسیتی در کشورهای توسعه یافته به نرخ بالای خودکشی منجر می‌شود چراکه این برابری مکانیکی و ابزاری است که آغازگر تخریب روابط مکمل در زندگی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت،‌احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه در جریان نشستی که توسط شاخه زنان حزب حاکم عدالت و توسعه تشکیل شده بود، گفت: چرا از یکسو تولید ناخالص ملی در اکثر کشورهای توسعه یافته مانند کشورهای اسکاندیناوی و سایر کشورها در بالاترین سطح است. از سوی دیگر نیز میزان خودکشی‌ها هم بالاست؟

نخست‌وزیر ترکیه همچنین بر اهمیت نقش مادری تاکید کرد و دولتش را قهرمان این زمینه خواند و به مساله خشونت علیه زنان اشاره کرد و گفت: هرکس که علیه زنان دست به خشونت می‌زند به واقع ضعف و بدنامی خود را نشان می‌دهد. خشونت علیه زنان فرقی نمی‌کند که به چه صورت باشد خواه درون یک خانواده باشد؛ شکل سیلی یک پدر به صورت دخترش یا به شکل دیگر، چون دردی عمیق اثر خود را در قلب این کودکان بر جای گذارد. هر نوع خشونت علیه زنان، تهاجمی مستقیم علیه صداقت و شرافت انسانی است و مقابله با چنین خشونت و تهاجمی ماموریت همگی ماست.

داوود اوغلو با اشاره به این مساله که اززمان روی کار آمدن حزب حاکم عدالت و توسعه در سال 2002، پیشرفت‌هایی در زمینه حضور زنان در پارلمان ترکیه دیده شده، گفت: 14.5 درصد از نمایندگان حزب در انتخابات پارلمانی 2011 را زنان تشکیل می‌دهند. ما به دنبال افزایش این تعداد به 25 درصد در زمان کوتاه هستیم.

ترکیه درشاخص شکاف جنسیتی 2013 درنشست جهانی اقتصاد از بین 136 کشور در مقام 120 قرار داشت که 15 پله از 2006 پایین‌تر است. همچنین در گزارش 2011 سازمان ملل میزان خشونت خانگی در ترکیه دو برابر آمریکا و 10 برابر کشورهای اروپایی بود.

انتهای پیام

کد N615158

وبگردی