آفتاب

غرضی: ملت‌هایی که تکنولوژی خلق می‌کنند، پایدار می‌مانند

غرضی: ملت‌هایی که تکنولوژی خلق می‌کنند، پایدار می‌مانند

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری معتقد است که ملت هایی که خلق تکنولوژی می‌کنند پایدار می‌مانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدمحمد غرضی به مناسبت 16 آذر (روز دانشجو) در دانشگاه صنعت هوایی کشور اظهار کرد: باید بتوانیم تکنولوژی را جذب و تولید کنیم. کپی‌سازی نوکری بقیه است و احترامی ندارد. ملت‌هایی که خلق تکنولوژی می‌کنند پایدار می مانند.

وی ادامه داد: ایران یک درصد جمعیت و خاک جهان را دارد اما 15 درصد از منابع دنیا در اختیار ایران است. علت اینکه این همه دشمن داریم به خاطر همین منابع عظیم است. چشم آمریکایی‌ها هم به دنبال این منابع می چرخد به همین دلیل در چهارراه حوادث دنیا، ایران در مرکز قرار می‌گیرد.

وزیر اسبق نفت خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی یک پیام به دنیا داد که وقتی اجماع حاصل شود و قدرت مردم جمع شود، این قدرت از هر چیزی بالاتر خواهد بود. بعد از انقلاب اسلامی دیگر در هیچ کشوری کودتا نشد و حتی کشورهای بلوک شرق بر اساس معیارهای انقلاب ما از شوروی فاصله گرفتند. اگر جامعه را به قدرت سیاسی وصل کنیم قدرت ما بالا می‌رود.

وی درباره مذاکرات با 1+5 گفت: این قدرت ما را نشان می‌دهد که توانسته‌ایم 1+5 را سر میز مذاکره بنشانیم و این کار بسیار ارزشمندی است. امروز وقتی نام خاورمیانه می‌آید اول به قدرت ایران توجه می‌شود. یکی از دلایل انصراف آمریکایی‌ها از حمله نظامی به ایران این است که قدرت سیاسی و نظامی ما بالا است. آن‌ها اگر روزی احمق شوند و بخواهند به ما حمله کنند مطمئنا جوابشان را قاطعانه خواهیم داد.

غرضی اضافه کرد:‌ من با مذاکرات موافقم یعنی با هر عملی که توسعه ذهنی، فعلی و عملیاتی داشته باشد موافقم. سیاست خارجی هم انعکاس استعداد داخلی است. این دولت روحانی نیست که مذاکره می‌کند بلکه استعداد بالای داخلی ایران است که مذاکرات را پیش می‌برد. اگر در داخل قوی باشیم طرف مقابل حواس خود را جمع می‌کند تا پایش را از گلیمش درازتر نکند به همین دلیل من از همه دولت‌ها حمایت می کنم.

وی ادامه داد:‌ تعامل کردن با آمریکا بهتر از توافق یا عدم توافق است. توافق به معنی تسلیم، خوب نیست. چون ما توانایی مقاومت مقابل آن‌ها را داریم. تعامل هم یعنی اینکه محکم بایستیم و حق خود را بگیریم. البته باید خودمان را برای هر اتفاقی هم آماده کنیم.

وزیر اسبق پست و تلگراف و تلفن در پایان اظهار کرد: من زمانی که وزارتخانه‌های تحت مدیریتم را اداره می کردم به صورت اقتصاد مقاومتی فعالیت داشتیم. من برای اجرای پروژه‌ها از صندوق دولت حتی یک ریال هم نگرفتم. دولتی که درآمدش کمتر از هزینه‌هایش باشد تورم ایجاد می‌کند و تورم یعنی دست در جیب فقرا کردن.

انتهای پیام

کد N615152

وبگردی