آفتاب

رسیدگی به سومین مورد از قتل یک سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا

رسیدگی به سومین مورد از قتل یک سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا

در میان اعتراض‌های گسترده به دو مورد اخیر عدم پیگرد قانونی ماموران پلیس درگیر در کشته‌شدن دو سیاه‌پوست، یک مورد سوم هم به هیات منصفه در آمریکا ارجاع شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در واقعه مورد بررسی که ماه گذشته میلادی رخ داد، یک مامور پلیس تازه‌کار به یک مرد سیاه‌پوست غیرمسلح در بروکلین نیویورک تیراندازی کرده و او را کشته است.

آن جوان ۲۸ساله سیاه‌پوست به نام "آکای گرلی" به محض این‌که به راه‌پله خانه‌اش پا گذاشت، هدف گلوله یک مامور پلیس قرار گرفت و کشته شد.

در دو مورد اخیر دیگر از کشته‌شدن سیاه‌پوست‌ها به دست پلیس که در آمریکا بسیار اعتراض‌برانگیز شده است، هر دو هیات منصفه به پیگرد نکردن ماموران پلیس درگیر ماجرا رای داده‌اند.

به گزارش بی.بی.سی، مورد اول مربوط به تیراندازی پلیس به مایکل براون، یک نوجوان سیاه‌پوست در فرگوسن بود و مورد دوم که در همین روزهای گذشته اعلام شد، مربوط به کشته‌شدن اریک گارنر، یک مرد سیاه‌پوست در نیویورک، که زیر دست پلیس خفه شد.

تیراندازی در راه‌پله تاریک

دادستان منطقه بروکلین نیویورک با اعلام ارجاع پرونده کشته‌شدن آکای گرلی به هیات منصفه، گفت مهم است که تحقیقات کامل و منصفانه‌ای در این باره انجام شود.

این هیات منصفه تعیین می‌کند که آیا اتهامات جنایی در این پرونده مطرح شود یا نه.

سیاه‌پوستان آمریکا در آمار
۱۳ درصد از جمعیت آمریکا
۲۸ درصد از افراد بازداشت‌شده در آمریکا (سال ۲۰۱۰)
۳۲ درصد از افراد کشته‌شده در حوادث زمان دستگیری (از ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹)
۴۲ درصد از افراد در صف اعدام (سال ۲۰۱۲)

مادر آکای گرلی در یک نشست خبری، اشک‌ریزان خواستار اجرای عدالت برای پسرش شد.

در کنار او کوین پاول، رئیس گروه کنش‌گر‌ "ملت آگاه‌سازی" نشسته بود که گفت تیراندازی به آن جوان سیاه‌پوست، از "زنجیره زجرکش‌کردن‌های دوران مدرن" است.

رئیس پلیس نیویورک این تیراندازی را یک حادثه اتفاقی خوانده است اما پزشکی قانونی آن را قتل شمرده است.

آکای گرلی قرار است امروز (شنبه) به خاک سپرده شود.

انتهای پیام

کد N615064

وبگردی