آفتاب

مراسم بزرگداشت شهدای 16 آذر برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای 16 آذر برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای دانشجوی 16 آذر صبح امروز(شنبه) با حضور جمعی از مسئولین، دانشگاهیان و تعدادی از دانشجویان در امامزاده عبدالله شهرری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم که سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز حضور داشت، دانشگاهیان با دانشجویان شهید در 16 آذر تجدید میثاق کردند.

در این مراسم همچنین پیام محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت روز دانشجو نیز قرائت شد.

به گزارش ایسنا، سیدضیاء هاشمی در این مراسم با تأکید بر این‌که شهادت دانشجویان ، نماد همه ارزش‌هایی است که دانشجویان ما به آنها پایبند و وفادار هستند، خاطرنشان کرد: شهادت دانشجویان یعنی جانفشانی در مسیر تحقق آرمان‌های دانشجویی.

وی با بیان این‌که 16 آذر سال 32 نماد بارز استکبار ستیزی و استبداد ستیزی و آزادی‌خواهی دانشجویان است، گفت: این آرمان‌ها، آرمان‌های همیشه تاریخ شهدا و دانشجویان شهید است.

معاون فرهنگی وزیر علوم در ادامه با بیان این‌که امروز این آرمان‌ها مانند گذشته به قوت خود باقی مانده است، اظهار کرد: دانشجویان شهید ما به عنوان پیشگامان حرکت‌های دانشجویی و نمادهای مشارکت دانشجویی و مبارزه و شهادت و آرمان‌طلبی هستند.

هاشمی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره عدم حضور گسترده دانشجویان و فعالان دانشجویی در مراسم بزرگداشت شهدای 16 آذر نسبت به سال‌های گذشته، اظهار کرد: سال گذشته نسبت به سال‌های قبل به دلیل برگزاری مراسم نمادین بزرگداشت شهدای 16 آذر بعد از مراسم ملی روز دانشجو، شاهد حضور تعداد بیشتری از دانشگاهیان و دانشجویان بودیم، اما امسال به دلیل شرایط جوی و اینکه احتمال سردی هوا و ریزش بارش‌ها پیش‌بینی شده بود، تصمیم گرفتیم که روز 15 آذرماه جلسه نمادین بزرگداشت شهدای 16 آذر را برگزار کنیم.

وی با تأکید بر این‌که ما مخالف این هستیم که کلاس‌های درس تعطیل شود، ‌اظهار کرد: ما از دانشگاهیان، مسئولان و همکاران خود دعوت کردیم تا در حد نمادین در این مراسم شرکت داشته باشند.

وی اضافه کرد: طبیعتاً ما می‌توانستیم به گونه‌ای برنامه داشته باشیم که دانشجویانی که قصد شرکت در این مراسم را دارند فقط یک بار کلاس‌های خود را تعطیل کنند و طبعا در این شرایط شاهد حضور گسترده‌تری از دانشجویان در این مراسم می‌بودیم، اما امروز تعدادی از دانشگاهیان، مسئولان دانشگاهی و دانشجویان در این مراسم نمادین حضور داشتند.

معاون فرهنگی وزیر علوم درباره زمان برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای 16 آذر در سال‌های آینده نیز گفت: طبیعتاً عناصر مختلفی در تعیین زمان برگزاری این مراسم تأثیرگذار بودند که یکی از آنها شرایط جوی و دیگری برنامه‌های ملی، اصلی و نمادین است که تعیین کننده زمان برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانشجو است.

انتهای پیام

کد N614954

وبگردی