آفتاب

هلاکت 300 داعشی در رمادی / خنثی‌سازی 3000 بمب در مناطق آزادشده عراق

هلاکت 300 داعشی در رمادی / خنثی‌سازی 3000 بمب در مناطق آزادشده عراق

فرمانده عملیات الانبار اعلام کرد که 300 تروریست داعشی ظرف سه هفته گذشته در رمادی به هلاکت رسیدند در همین حال یک مسوول در وزارت پیشمرگ‌ها از خنثی‌سازی 3000 بمب در مناطق آزاد شده در عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، قاسم محمدی، فرمانده عملیات الانبار در سخنانی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی با کمک داوطلبان مردمی توانستند ظرف سه هفته گذشته در درگیری‌های الحوز و السجاریه در رمادی 300 داعشی را به هلاکت برسانند.

وی افزود: نیروهای امنیتی به پیشروی‌های بسیاری در هیت و السجاریه و الحوز دست یافتند و ظرف روزهای آتی مناطق گسترده‌ای از الانبار آزاد خواهد شد.

خنثی‌سازی 3000 بمب در مناطق آزاد شده در عراق

در همین حال محمود حسین فرمانده بخش مهندسی نظامی در وزارتخانه پیشمرگ‌ها در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد: تلاش‌های بخش مهندسی نظامی وابسته به وزارت پیشمرگ‌ها از آغاز درگیری‌ها علیه داعش تاکنون ادامه داشته و در این مدت بیش از 3000 بمب در جبهه‌های درگیری شهرها و خانه‌هایی که نیروهای پیشمرگ کنترل آنها را در دست گرفته‌اند، خنثی شده است.

حملات هوایی و هلاکت ده‌ها داعشی در موصل

از سوی دیگر یک منبع امنیتی کرد اعلام کرد در حملات جنگنده‌های ائتلاف که 16 پایگاه داعشی‌ها را در منطقه بعشیقه در شمال موصل هدف قرار دادند، ده‌ها عضو داعش به هلاکت رسیدند.

پیشتر منابع پلیس استان صلاح‌الدین از کشته شدن 150 عضو داعش و منهدم ساختن شش خودرو آنها در اطراف شهر تکریت خبر داده بودند.

تعقیب و گریز در بیجی

در همین حال شبکه الجزیره گزارش داد: بیجی که نیروهای عراقی ماه گذشته کنترل آن را در دست گرفتند شاهد درگیری‌های تعقیب و گریز میان تروریست‌های داعش و نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی است.

در همین حال تروریست‌های داعشی مدعی شدند که شهر بیجی را کاملا تحت تصرف خود درآورده و دانشگاه تکریت را از نیروهای عراقی بازپس گرفتند.

این در حالی است که منابع آگاه اعلام کردند، داعش تنها چند منطقه از بیجی را تحت تصرف داشته و این ارتش عراق است که کنترل دانشگاه تکریت را در دست دارد.

کشته شدن 13 پلیس عراقی در کمین داعشی‌ها در رمادی

از سوی دیگر منابع امنیتی عراق اعلام کردند که 13 پلیس از هنگ نهم فوق‌العاده در کمینی که داعشی‌ها برای آنها در منطقه السجاریه در شرق رمادی ترتیب داده بودند، کشته شدند.

منابع افزودند: داعش در مسیری که رمادی را به سجاریه متصل می‌سازد بمب‌هایی را کار گذاشته است و تعدادی از خانه‌ها در این منطقه را بمب‌گذاری کرده است.

انتهای پیام

کد N614859

وبگردی