آفتاب
یک استاد اخلاق:

نزدیکترین راه برای قرب به خدا مکتب امام حسین(ع) است

نزدیکترین راه برای قرب به خدا مکتب امام حسین(ع) است

یک استاد درس اخلاق مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که «انسان نیازمند نزدیکترین راه به سوی خداست» گفت: نزدیکترین راه برای قرب به خدا مکتب امام حسین(ع) است.

یک استاد درس اخلاق مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که «انسان نیازمند نزدیکترین راه به سوی خداست» گفت: نزدیکترین راه برای قرب به خدا مکتب امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام گنجی در جمع خادمین این مکان مقدس با اشاره به آیه شریفه«یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَابْتَغُواْ إِلَیهِ الْوَسِیلَةَ»(35/مائده) گفت: بشر برای دستیابی به اهدافش دنبال راه میانه و نزدیکترین راه می‌گردد و این موضوع در مسیر رشد معنوی نیز مصداق دارد.

سخنران درس اخلاق مسجد مقدس جمکران گفت: امام سجاد(ع) در مناجات المریدین از خداوند متعال می‌خواهند نزدیکترین راه برای نزدیک شدن به خودش نشانمان دهد که از این دعا می‌توان برداشت کرد برای رسیدن به خدا راه‌های بسیاری وجود دارد راه‌های دور، متوسط، نزدیک و نزدیکتر.

وی افزود: شیعه راه‌های متعددی برای رسیدن به خدا دارد اما غیر شیعه به جهت آنکه از فرمایش امام معصوم تبعیت نمی‌کنند حتی نماز و روزه‌شان نیز راه نیست.

این استاد اخلاق ادامه داد: ما نیازمند نزدیکترین راه به سوی خدا هستیم و نزدیکترین راه به سوی خدا کربلاست.

گنجی تصریح کرد: دل حرم الله است، در حرم خدا غیر خدا را نباید جا داد، اگر شیاطین گرداگرد قلب انسان طواف نمی‌کردند انسان ملکوت عالم، حقیقت اعمال و زشتی گناه را می‌دید.

وی افزود: اگر قلب انسان اصلاح شود سایر اعضای بدن او نیز اصلاح می‌شود و برای رهایی از شیطان باید به امام حسین(ع) متوسل شد که کوتاه‌ترین مسیر برای رشد معنوی انسان است.

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: امام حسین(ع) دارای چنان قدرت معنوی بودند که یارانشان را در فاصله کوتانی تا آنجا رشد دادند که امام زمان(عج) نیز به یاران امام حسین(ع) سلام می‌دهند.

گنجی تأکید کرد: در زیارت عاشورا نیز خدا را به امام حسین(ع) قسم می‌دهیم و ایشان را واسطه می‌کنیم تا به ما آبرو عنایت کند و حتی انبیا و مرسلین نیز وجاهت و آبرویشان را از امام حسین(ع) دارند.

وی در پایان گفت: خداوند متعال می‌گوید دعای دل شکسته را اجابت می‌کند؛ حضرت آدم نیز برای آنکه توبه‌اش پذیرفته شود خدا را به پنج تن آل عبا قسم داد و وقتی به نام امام حسین(ع) رسید دلش شکست و اشکش جاری شد و اینجا بود که توبه‌اش پذیرفته شد.

انتهای پیام

کد N614607

وبگردی