آفتاب

درخواست کردها برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای افشای نقش ترکیه در حمایت از تروریست‌ها

درخواست کردها برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای افشای نقش ترکیه در حمایت از تروریست‌ها

احزاب کرد در سوریه، عراق، ایران و ترکیه خواهان تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای روشن شدن واقعیت آنچه که در مرزهای ترکیه و سوریه صورت می‌گیرد، شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه المیادین، احزاب کرد در سوریه، ایران، عراق و ترکیه از آنکارا خواستند تا به حمایت‌های خود از تروریست‌های داعش پایان دهد و اجازه ندهد تا داعشی‌ها از اراضی ترکیه در حملات خود به کوبانی سوریه و سنجار در عراق استفاده کنند.

نمایندگان 66 حزب کرد همچنین از جامعه بین‌الملل خواستند تا کمیته حقیقت‌یابی را تشکیل دهد تا واقعیت آنچه در مرزهای ترکیه و سوریه رخ می‌دهد، مشخص شود.

این احزاب کرد اطلاعاتی را مطرح کردند که نشان می‌دهد آنکارا در حملاتی که به کوبانی و سنجار صورت می‌گیرد، دست دارد.

در همین حال غریب حسو، نماینده حزب اتحادیه دموکرات کردهای سوریه در سخنانی خاطرنشان کرد: دست دولت ترکیه و سیاست این کشور برای حمایت از داعش و ایستادگی در کنار این تروریسم بین‌المللی که جامعه بین‌الملل را تهدید می‌کند، رو شده است و در همین راستا ترکیه گذرگاه مرشد پینار در مرزهای سوریه را گشوده است و به داعشی‌ها اجازه ورود به کوبانی و عملیات تروریستی را می‌دهد.

همزمان ابراهیم زیوی، نماینده حزب دموکرات کردها در ایران تصریح کرد: در صورتی که ترکیه به این سیاست‌های خود ادامه دهد ما نیروهای خود را به هر بخشی که از سوی داعش تهدید می‌شود، اعزام می‌کنیم و آنکارا را به دلیل این موضعگیری که به نفع ترکیه نیست، محاکمه خواهیم کرد.

غفور مخموری، دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان عراق گفت: چگونه ممکن است که اعضای داعش از گذرگاه مرشد پینار عبور و یک خودروی بمب‌گذاری شده را در سوریه منفجر کنند و 11 تن از نیروهای کرد و هفت شهروند و یک تن از نیروهای ارتش آزاد را به قتل برسانند.

وی تصریح کرد: داعش از دو روستای اتمانکلی سفلی و اتمانکلی علیا از داخل ترکیه در حال حاضر به کوبانی حمله می‌کند.

نمایندگان 66 حزب کرد خواهان اعمال فشار بیشتر بر ترکیه جهت توقف این اقداماتش شده‌اند.

انتهای پیام

کد N614481

وبگردی