آفتاب

دیدار معاون وزیر خارجه با رییس کمیته امور خارجی مجلس عوام انگلستان

دیدار معاون وزیر خارجه با رییس کمیته امور خارجی مجلس عوام انگلستان

ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان که برای شرکت در کنفرانس افغانستان به لندن سفرکرده است با ریچارد آتووی رییس کمیته امور خارجی مجلس عوام و تعدادی از نمایندگان عضو این کمیته دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در این ملاقات ابتدا به موضوع افغانستان پرداخته شد و با توجه به محورهای مطرح در کنفرانس، آخرین وضعیت افغانستان و شکل گیری دولت وحدت ملی وچالشها و فرصتهای فراروی افغانستان مورد توجه قرار گرفت. مبارزه با تولید، انتقال و قاچاق مواد مخدر به عنوان یکی از مسائل مشترک نام برده شد و طرف انگلیسی بر اهمیت و نقش جمهوری اسلامی ایران در این روند تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به تجربیات و قابلیتهای موجود در ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر، بر ضرورت تحقق همکاریهای ملموس و عینی کشورهای غربی تاکید نمود.

وی ضمن ابرازامیدواری نسبت به تشکیل هرچه سریعتر دولت جدید در افعانستان گفت که این مساله موجب تقویت و تحکیم پایه های ثبات سیاسی در این کشور خواهد شد.

همچنین طرفین درباره اوضاع خاورمیانه و وضعیت بحران های موجود درعراق و سوریه به تبادل نظر پرداختند.

رحیم‌پور با تاکید بر اینکه ریشه اصلی مشکلات کنونی منطقه، افراط گرایی و خشونت برخی گروههای تروریستی می باشد اظهار داشت: برخلاف نظربرخی کشورهای غربی، اساسا تفاوت شیعه و سنی باعث این مشکل نبوده است.

ریچارد آتووی رئیس کمیته روبط خارجی مجلس عوام و نمایندگان عضو کمیته روابط خارجی نیزدر این دیدارضمن اشاره به حساسیت وضعیت منطقه خاورمیانه ، اهمیت جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه را مورد تاکید قرارداد و بر نقش موثر ایران در مبارزه با گروههای تروریستی به ویژه داعش اذعان و بر ضرورت مدیریت چالشها و تهدیدات بالقوه و بالفعل در منطقه خاورمیانه و رشد افراط گرایی دربرخی از کشورهای منطقه تصریح کردند.

در این دیدار اعضای کمیته امورخارجی مجلس عوام همچنین به لزوم تعامل و ارتباط با جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند.

انتهای پیام

کد N614455

وبگردی