آفتاب
یک نماینده پیشین مجلس:

اساس کار دولت‌ها اعتماد مردم است

اساس کار دولت‌ها اعتماد مردم است

یک نماینده پیشین مجلس با بیان این‌که اعتماد در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در شرایط فعلی در نقطه مطلوب نیست، اظهار کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب برای ایجاد اعتماد اقتصادی باید سه قوه کاملا متحد و هماهنگ مواضع مشترکی را اعلام کنند.

محمد علی نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که اساس کار دولت‌ها اعتماد مردم است،گفت: هر دولتی بیشتر از اعتماد مردم برخوردار باشد در پیشبرد برنامه‌هایش موفق‌تر خواهد بود.

وی با بیان این‌که اعتماد بخش‌های مختلفی دارد، توضیح داد: در 24 خرداد سال 92 برنامه‌های کلی دولت آقای روحانی در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی مورد اعتماد مردم قرار گرفت و مردم به ایشان رای دادند، اما به نظر من در حوزه اقتصادی هنوز اعتماد به نقطه مطلوب نرسیده است.

این فعال سیاسی با اشاره به این‌که مجلس ششم قوانین خوبی در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تصویب کرده بود،گفت: به خاطر تشعشعات فعالیت‌های حوزه‌ی سیاست خارجی و اظهار نظرهایی که در داخل در این حوزه اتفاق می‌افتد، موانعی برای سرمایه‌گذاران خارجی و جلب اعتماد آنها در سطح نقطه مطلوب به وجود می‌آورد.

نمازی خاطر نشان کرد:‌ تا زمانی که مسئله هسته به توافق نهایی نرسد، با توجه به تحریم‌هایی که وجود دارد، زمینه ورود سرمایه‌گذاران خارجی فراهم نیست. همچنین در حوزه سرمایه‌گذاری داخلی علی رغم قوانین خوبی که وجود دارد چشم‌انداز شفافی ترسیم نشده است تا مردم بتوانند بدون نگرانی از حفظ اصل و سود سرمایه‌ایشان وارد این عرصه شود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سرمایه‌داران افرادی محتاط هستند افزود: سرمایه‌گذاران زمانی وارد عرصه‌ی کار می‌شوند که چشم انداز بسیار روشنی وجود داشته باشند که آن چشم انداز از آثار هماهنگی خوب سه قوه، مجلس، قوه قضاییه و دولت ناشی می‌شود و در نهایت به جذب سرمایه‌های مردم درداخل و خارج منتج خواهدشد؛ چراکه مردم می‌بینند اراده جمعی ملی وجود دارد که از سرمایه‌گذاری حمایت می‌کند واصل سود سرمایه‌ی آنها را تضمین می‌کند.

نمازی به برخی اظهارنظرهای منفی از برخی تریبون‌ها اشاره کرد و گفت: برخی از عوامل منفی و در واقع موانع جذب سرمایه‌گذاری در داخل موضع‌گیری‌هایی است که از برخی از تریبون‌های نظام انتشار می‌یابدکه سه قوه باید برای جلوگیری از آن اقدامات لازم را انجام دهند.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد:‌برای حفظ و گسترش اعتماد به خصوص در حوزه ی اقتصادی دولت علاوه بر تشویق سرمایه‌گذاران و دعوت آنها باید از کلی گویی بپرهیزد یعنی باید به طور دقیق پروژه‌ها رامشخص کرده سیاست‌هایش را اعلام کند و برنامه‌های هماهنگ را روشن کند تا سرمایه‌گذاران به صحنه بیایند و امیدوار شوند و با اعتمادی که به دست می‌آورند حضورشان ادامه یابد.

انتهای پیام

کد N614454

وبگردی