آفتاب

دیدار روسای جمهور فرانسه و قزاقستان/ اولاند:پوتین برای حل بحران اوکراین به آینده نگاه کند

دیدار روسای جمهور فرانسه و قزاقستان/ اولاند:پوتین برای حل بحران اوکراین به آینده نگاه کند

رئیس‌جمهوری فرانسه از رئیس‌جمهور روسیه درخواست کرد تا برای حل بحران اوکراین به جای نگاه کردن به گذشته، به آینده نگاه کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "ولادیمیر پوتین"،‌ رئیس جمهوری روسیه روز پنج شنبه در سخنرانی خود درس‌هایی از تاریخ را بیان کرد تا به گفته برخی از تحلیل‌گران بسیاری از مشکلات روسیه را به گردن غرب بیاندازد. وی در سخنانش "دشمنان دیروز" را به تشکیل "پرده آهنین جدیدی" در اطراف روسیه متهم کرد.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در واکنش به این سخنان در کنفرانس خبری خود در قزاقستان گفت: از آنجایی که پوتین در سخنان خود به گذشته اشاره دارد، باید بگویم که ما باید بر روی آینده تمرکز کنیم. البته نباید درس‌های گذشته را فراموش کرد.

اولاند با اشاره به اینکه پوتین، پترو پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان باید به کمک یکدیگر روند کاهش تنش‌ها را آغاز کنند، گفت: تنش‌های کنونی و فشارهایی که در حال حاضر وجود دارد، به هیچ عنوان به راه حل صلح آمیز منتهی نمی‌شود.

در جریان درگیری‌های شرق اوکراین از ماه آوریل بیش از 4300 تن کشته شده‌اند که این درگیری‌ها از زمان الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه در ماه مارس تشدید شد.

اولاند در کنار نورسلطان نظربایف، رئیس جمهوری قزاقستان تاکید کرد که هرگونه پیشنهادی برای خاتمه خشونت‌ها باید براساس اصول مورد توافق در معاهده آتش بس پنجم سپتامبر باشد.

وی گفت: این بدان معناست که اصولی که به حق حاکمیت اوکراین احترام بگذارد، موجب آتش بس شود و تمرکز قدرت را در نواحی شرقی اوکراین از بین ببرد، باید اجرایی شود.

نظربایف نیز که از متحدان پوتین است اعلام کرد تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه تنها اثرات اندکی داشته است.

وی گفت: هیچ کس نباید اقتدار روسیه را دست کم بگیرد. روسیه بزرگترین کشور از لحاظ وسعت و ثروتمندترین کشور است.

انتهای پیام

کد N614378

وبگردی