آفتاب

درگیری‌ها میان ارتش لبنان و تروریست‌ها در عرسال در پی اعدام سرباز لبنانی

درگیری‌ها میان ارتش لبنان و تروریست‌ها در عرسال در پی اعدام سرباز لبنانی

پس از آنکه جبهه النصره اعلام کرد که یکی از نظامیان لبنانی گروگان گرفته شده را اعدام کرده است در ساعات اولیه صبح امروز (شنبه) درگیری‌هایی میان نیروهای ارتش لبنان با افراد مسلح در اطراف عرسال در شرق لبنان به وقوع پیوست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع امنیتی لبنان اعلام کردند: پس از مدت کوتاهی از اعدام علی بزال، سرباز لبنانی افراد معترض اتوبانی در نزدیک روستای محل سکونت وی در نزدیکی بعلبک در البقاع را که فاصله زیادی از عرسال ندارد، بستند.

این منابع خاطرنشان کردند: افراد معترض خشمگین با لاستیک‌های آتش زده راه‌ها را بستند.

همچنین افراد مسلح نقاب‌دار در مسیرها در اطراف روستای البزالیه مستقر شدند و خودروها را متوقف کرده و سرنشینان این خودروها را مورد بازرسی قرار دادند. نیروهای امنیتی نیز در این منطقه مستقر شده تا مانع از وقوع هرگونه رخداد احتمالی شوند.

جبهه تروریستی النصره روز جمعه اعلام کرد: این نظامی لبنانی را که از اوت گذشته در منطقه قلمون سوریه در نزدیکی مرزهای لبنان به اسارت گرفته بود، اعدام کرده است.

این جبهه تروریستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در صورتی که دولت لبنان نپذیرد که در پرونده نظامیان ربوده شده به توافقی با النصره دست یابد آن‌ها یک نظامی دیگر را نیز می‌کشند.

خبرنگار اسکای نیوز گزارش داد: خانواده‌های نظامیان ربوده شده نیز در مرکز بیروت در ساعات اولیه صبح امروز جمع شدند.

جبهه تروریستی النصره و داعش پس از درگیری‌ها با ارتش لبنان در منطقه عرسال در اوت گذشته 27 سرباز لبنانی را به اسارت گرفتند.

داعش دو تن از نظامیان ربوده شده را سربریده است. جبهه النصره نیز پیش از آنکه علی بزال را بکشد یک نظامی دیگر را به ضرب گلوله به قتل رسانده بود.

جبهه النصره این شرط را گذاشته که در ازای آزادی زندانیان وابسته به خود در زندان‌های لبنان این سربازان ربوده شده را آزاد کند.

انتهای پیام

کد N614377

وبگردی