آفتاب
امیرعبداللهیان در دیدار معاون وزیر خارجه ایتالیا:

استفاده از برگه تروریسم امنیت منطقه و جهان را به خطر می‌اندازد

استفاده از برگه تروریسم امنیت منطقه و جهان را به خطر می‌اندازد

نطقه در شرایط بسیار حساسی قرار دارد و تحولات کنونی و مبارزه واقعی با تروریسم تعیین کننده می‌باشد. تقویت روند سیاسی در کشورهای در معرض تهدیدات تروریستی و مبارزه با تروریسم دو عامل مهم در شکل دهی معادلات آتی منطقه بشمار می‌رود و لازم است کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی با جدیت، واقع بینی و تدبیر با آن برخورد کنند.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه تاکید کرد: بهره برداری از برگه تروریسم بازی خطرناکی است که ثبات منطقه و امنیت جهانی را به مخاطره می‌اندازد.

به گزارش ایلنا،‌ لاپو پیستلی معاون وزیر خارجه ایتالیا که به منظور گفت‌وگو و رایزنی در ایران بسر می‌برد، با معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و در خصوص مسائل و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

معاون وزیر خارجه ایتالیا با اشاره به نگرانی کشورش از افزایش افراط گرایی و تروریسم در منطقه بر لزوم مبارزه با این پدیده خطرناک تاکید کرد.

وی تبادل نظر و رایزنی با جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را مفید و مهم برشمرد و بر تداوم این گفت‌وگوها تاکید کرد.

پیستلی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران یک کشور با ثبات و تاثیرگذار در منطقه است، ابراز امیدواری کرد با بهره گیری از تجارب ارزشمند و ظرفیت‌های کشورمان ثبات و آرامش به منطقه باز گردد.

حسین امیرعبداللهیان معاون وزارت خارجه کشورمان نیز در این دیدار اظهار داشت: منطقه در شرایط بسیار حساسی قرار دارد و تحولات کنونی و مبارزه واقعی با تروریسم تعیین کننده می‌باشد. تقویت روند سیاسی در کشورهای در معرض تهدیدات تروریستی و مبارزه با تروریسم دو عامل مهم در شکل دهی معادلات آتی منطقه بشمار می‌رود و لازم است کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی با جدیت، واقع بینی و تدبیر با آن برخورد کنند.

وی با انتقاد از رفتار متناقض آمریکا و برخی کشورها در مبارزه با تروریسم، افزود: بهره برداری از برگه تروریست‌ها بازی خطرناکی است که نه تنها ثبات منطقه بلکه امنیت جهانی را به مخاطره می‌اندازد. در نتیجه مبارزه با تروریسم باید حقیقی و واقعی باشد.

طرفین در این دیدار آخرین تحولات سوریه، عراق، یمن، بحرین و لیبی را مورد رایزنی قرار دادند.

کد N613992

وبگردی