آفتاب
وزیر اطلاعات در جمع روحانیون قم

ناتوی سرویس‌های جاسوسی راه اندازی شد/ بحران سوریه جنگ اطلاعاتی است

ناتوی سرویس‌های جاسوسی راه اندازی شد/ بحران سوریه جنگ اطلاعاتی است

وزیر اطلاعات در جمع مردم قم گفت: در زمان سابق اتحادیه ناتو که یک اتحادیه نظامی به شمار می‌رفت و امروز هم آرام آرام اتحادیه سرویس‌‏های اطلاعاتی در حال شکل‌گیری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمود علوی وزیر اطلاعات پنجشنبه 13 آذرماه در همایش بزرگ طلاب و روحانیون قم که در سالن همایش‏های مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد اظهار کرد: اگر بخواهیم حرکت‌های فرهنگی اثرگذار داشته باشیم، رفع دغدغه‌های معیشتی لازم است و اگر بخواهیم شعار سال رهبری محقق شود، باید آن را با امنیت گره زد تا فرهنگ را در جامعه رقم بزنیم.

وزیر اطلاعات بیان کرد: در جامعه‌ای که براساس رفع دغدغه‌های معیشتی و امنیت، فرهنگ عبودیت شکل بگیرد فرهنگ ایمانی در فرهنگ اقتصادی تاثیر می‌گذارد.

 علوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ سرویس‌های اطلاعاتی گفت: امروزه جنگ ارتش‏ها به سر آمده و جای خود را به جنگ سرویس‏های اطلاعاتی و امنیتی داده است، بسیاری از جنگ‌های امروز بر سر امنیت داخلی کشورهاست و در جنگ سرویس‎های اطلاعاتی و امنیتی تفاوت زیادی با جنگ ارتش‏‌ها وجود دارد زیرا در جنگ سرویس‏‌ها از افراد داخل کشور، دشمن علیه حاکمیت آن کشور استفاده می‏‌کنند.

علوی با بیان اینکه ناتوی سرویس‌های جاسوسی راه‌اندازی شده است بیان کرد: در زمان سابق اتحادیه ناتو که یک اتحادیه نظامی به شمار می‌رفت و امروز هم آرام آرام اتحادیه سرویس‌‏های اطلاعاتی در حال شکل‌گیری است.

وزیر اطلاعات تجارت اطلاعاتی را نیز جزء برنامه‌های استکبار بر‌شمرد و تاکید کرد: سرویس‌‏های امنیتی، اطلاعاتی را که مورد نیاز خودشان نیست جمع‌آوری می‏‌کنند و آنها را در اختیار سرویس‎های دیگر که به آن نیاز دارند قرار می‏دهند و با این رویه، تجارت و سود‌های کلانی به دست می‌آورند‌.

علوی بحران سوریه را یک جنگ اطلاعاتی دانست و بیان کرد: سرویس اطلاعاتی کشورهایی مانند عربستان، اردن، ترکیه و در رأس آنها سرویس اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا در این کشور استارت جنگ اطلاعاتی را زدند که زاییده آن داعش بود.

وزیر اطلاعات بیان کرد: نیروهای حزب‌الله در مقاطعی توانستند از طریق سرویس‌های اطلاعاتی نیروهای داعش را نابود کنند.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گروه تکفیری داعش با گروه‌‏های مشابه تروریستی تفاوت دارد بیان کرد: داعش دارای ایدئولوژی اعتقادی است که می‌خواهند آن را با آزادسازی دمشق و بغداد که زمانی مرکز خلافت اموی‏ها و عباسی‏ها بوده ‌به دنیا اثبات کنند.

دکتر علوی خاطرنشان کرد: نیروهای داعش در راستای عملکرد صلاح‌الدین ایوبی، به عنوان یک الگو برای خود مبارزه با شیعه و هم پیمانان را در دستور کار دارند و بعد از آن به جنگ کافران می‌روند.

وی با اشاره به آرامش در کشور بیان کرد: امنیت برای حوزه علمیه از وظایف دستگاه اطلاعات کشور است، طلاب و روحانیون باید دارای امنیت باشند، نباید برای هر بحث علمی پاسخ بدهند، امروز نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه است.

وزیر اطلاعات بیان کرد: تفکر ولایت فقیه، زمانی می‌تواند به همه شبهات پاسخ دهد که در حوزه علمیه بتواند در کمال آرامش بحث‌های آزاد و دفاع از ولایت فقیه را نظریه پردازی کند.

علوی با بیان اینکه اساتید باید بتوانند با مباحث علمی در بحث تضارب آرا نظریه‌پردازی کنند گفت: اگر آرامش و اطمینانی در حوزه نباشد خدمت به مباحث ولایت فقیه نیست، بدترین ظلم به ولایت فقیه این است که عرصه را برای بیان نظریه‌ها و بحث‌های آزاد بسته باشیم.

حجت‎الاسلام والمسلمین علوی در خاتمه  گفت: مباحث پلورالیزم دینی نیاز به فکر حوزه دارد، مباحث جدیدی را مطرح می‌کنند و اگر حوزه نتواند آن را پاسخ دهد، فکر عده‌ای را به چالش‌ می‌کشند.

کد N613888

وبگردی