آفتاب

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه 585 میلیارد دلاری پنتاگون برای سال 2015 را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه 585 میلیارد دلاری پنتاگون برای سال 2015 را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه دفاعی 585 میلیارد دلاری را به منظور فراهم آوردن بودجه و برنامه‌های پنتاگون برای سال مالی 2015 تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، این بودجه با 300 رای موافق و 119 رای مخالف تصویب شد. این لایحه هم اکنون به سنا می‌رود و انتظار می‌رود که هفته آینده و پیش از پایان جلسه مسئول موقت تصویب شود.

این لایحه محصول هفته‌ها گفت‌وگو میان کمیته‌های مجلس نمایندگان و سرویس مسلح سنا است. مجلس نمایندگان نمونه مصوبه مجوز دفاع ملی را اوایل سال جاری میلادی تصویب کرد.

براساس این لایحه 521 میلیارد دلار هزینه برای فعالیت‌های وزارت دفاع و 64 میلیارد دلار دیگر برای عملیات محتمل خارجی در نظر گرفته می‌شود.

این لایحه همچنین به دنبال یک مصالحه در برخی برنامه‌ها از جمله هواپیمای A-10 است. هواپیمایی که پنتاگون قصد خروج آن از ناوگان خود را دارد اما با مخالفت شدید قانونگذاران رو به رو است. این لایحه همچنین به نیروی هوایی اجازه می‌دهد تا 36 جنگنده خود را وارد حالت فهرست پشتیبانی کند.

در این حالت هواپیماها همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرند اما زمان پرواز آن‌ها کاهش می‌یابد. این لایحه همچنین به نیروی هوایی اجازه می‌دهد تا برخی از پرسنل تعمیرات خود را جابه جا کند.

این لایحه همچنین برخی ابتکارات مهم کاخ سفید در زمینه مبارزه با داعش در عراق و سوریه را هم تصویب می‌کند و به رئیس جمهوری آمریکا اجازه می‌دهد تا طرحی برای آموزش و تجهیز شورشیان میانه رو سوری ارائه کند.

همچنین این اقدام اجازه استفاده از 6/6 میلیارد دلار برای اقدامات علیه داعش از جمله استقرار 1500 نیروی دیگر آمریکا برای آموزش و تجهیز نیروهای امیتی عراق طی دو سال آینده فراهم می‌کند.

انتهای پیام

کد N613872

وبگردی