آفتاب
حجت الاسلام صدیقی:

مذاکره هسته ای برد- برد بی معناست/ توقف در مقابل پول ذلت است

مذاکره هسته ای برد- برد بی معناست/ توقف در مقابل پول ذلت است

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه نتیجه برد – برد در مذاکرات هسته ای بی معناست گفت: آیا عقب نشینی و قبول ذلت ما در مقابل پول ارزش دارد.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه های امروز نمای جمعه تهران با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: آمریکا هیچ طلبی از ایران ندارد اموال ما را بلوکه کرده، تحریم های ظالمانه راه انداخته تا ما را فلج کند و حال نیز مذاکره راه انداخته است.

وی افزود: تیم مذاکره کننده ما با توجه به رهنمودهای رهبری در این مذاکرات با هدف روشنگری و رفع شبهات پاسخ می دهند و اصل قضیه این نیست که آنها طلبی دارند و ما طلبی داریم که مسئله برد – برد شود.  ما باید از چه کوتاه بیاییم! چه خلافی کرده ایم؟ ایران که به تمام قوانین بین المللی پایبند است از کدام قوانین تخطی کرده است؟

حجت الاسلام  صدیقی با تاکید بر اینکه داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای حق ما است گفت: داشتن انرژی هسته ای حق هر کشوری است و داشتن سلاح اتمی برای مردم ما و برای همه حرام است چرا که خلاف قوانین شرع و وجدان بشری است و مایه ناامنی جهان است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران یادآور شد: آمریکایی ها خودشان هزاران کلاهک اتمی دارند واسرائیل را نیز به همین کلاهک ها تجهیز کرده اند اما ما که می خواهیم فعالیت های صلح آمیز هسته ای داشته باشیم قلدرمآبانه می خواهند چه بگیرند چه بدهند.

وی تاکید کرد: آیا پولی که می خواهند به ما برگردانند این توقف ما مقابل پول می شود؟ آیا عقب نشینی و قبول ذلت ما در مقابل پول ارزش دارد.

حجت الاسلام  صدیقی با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده ما زیر لوای عزتمدارانه ولایت فقیه از حق مردم کوتاه نخواهند آمد گفت: ما مسئله تحریم را برای خود تابو و موجب وحشت نمی دانیم تنها راهی که ما را در برابر تحریم ها بیمه می کند مقاومت است.

وی همچنین با اشاره به لزوم احیای اقتصادی مقاومتی گفت: من از دولت محترم و همه نخبگان و کسانی که در این مسئله می توانند صاحب فکر و عمل باشند می خواهم که برای محقق کردن اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: ملتی که 8 سال در مقابل شرق و غرب ایستاد و در این جنگ اقتصادی ، فرهنگی ، روانی و سیاسی نیزهمان عرضه و توان مقابله را دارند و مسئولین نیز باید به ظرفیت جوانان ما بیش از هر چیز اهمیت دهند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم احیای کشاورزی گفت: مشکلات کشاورزی ما تنها آب نیست و باید مدیریتی درست شود.

حجت الاسلام  صدیقی با اشاره به جنایت های آمریکا  برای از بین بردن کشاورزی در ایران ادامه داد: آنها با تقسیم اراضی  زمین های کشاورزی را خورد کردند و برای آنکه روستاها را شهرنشین کنند تا کالاهای خود را بفروشند لذا تولید باید در اولویت اول کشور قرار گیرد که هم اشتغال و هم خودکفایی را در پیش خواهد داشت.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین خاطرنشان کرد: ما باید مسئله دارو و نیاز غذایی را در کشور خودمان تامین کنیم و اگر این اتفاق بیفتد تحریم ها نه تنها مضر نیست بلکه مانند جنگ نعمت است و ما را خواهد ساخت.

ادامه دارد...

کد N613836

وبگردی