آفتاب

صدیقی: آمریکا هیچ طلبی از ایران ندارد

صدیقی: آمریکا هیچ طلبی از ایران ندارد

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: آمریکا اموال ایران را بلوکه کرده و تحریم‌های غیرقابل قبول و ظالمانه‌ای را علیه ما به راه انداخته است تا ما را فلج کند. حال هم به دنبال این است تا مذاکرات را کش بدهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 با تأکید بر این‌که آمریکا هیچ طلبی از ایران ندارد، به اقدامات تیم مذاکره‌کننده ایرانی در مذاکرات با گروه 1+5 اشاره و اضافه کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای ما تاکنون توانسته است به رهبری مقام معظم رهبری روشنگرانه به دنیا بگوید که ایران اهل منطق و مذاکره است و از پایگاه اقتدار به شبهات پاسخ می‌دهد.

صدیقی با بیان اینکه اساس قضیه این نیست که آنها از ما طلبی دارند و ما نیز از آنها طلبکار هستیم و در این راستا به دنبال نتیجه برد-برد هستیم، اظهار کرد: آنها اساساً از ابتدا غاصب هستند و حق ما را گرفته‌اند، در این شرایط ما باید در چه موردی کوتاه بیاییم و یا ما در کجا خلاف قانون و نظامات بین‌المللی گامی برداشته‌ایم.

خطیب جمعه این هفته تهران با تأکید بر اینکه براساس قوانین بین‌المللی داشتن دانش هسته‌ای صلح‌آمیز حق ما و هر کشور دیگری است، افزود: داشتن سلاح اتمی از دیدگاه فقهی که رهبر ما فتوا می‌دهند هم برای ما و هم برای همگان حرام است و خلاف قوانین شرع، وجدان بشری و خلاف عواطف انسانی و مایه ناامنی جهانیان است.

وی با اشاره به حمایت غرب از رژیم صهیونیستی، گفت: آنها خود دارای هزاران کلاهک اتمی هستند و اسرائیل را نیز به این نوع کلاهک تجهیز کرده‌اند. اما زمانی که ما می‌خواهیم هسته‌ای صلح‌آمیز داشته باشیم، قلدرمآبانه می‌خواهند از ما بگیرند و به ما بدهند.

صدیقی با اشاره به حمایت همه جانبه رهبری و مردم از تیم مذاکره کننده هسته‌ای تأکید کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای ما زیر لوای عزت‌مدارانه ولایت فقیه قرار دارد و از حمایت قاطبه مردم برخوردار است. در داخل کشور همگان می‌گویند که ما بر حقوق هسته‌ای خود استواریم و بر این موضوع پافشاری می‌کنیم و به هیچ وجه از این موضوع کوتاه نمی‌آییم.

ادامه دارد

کد N613830

وبگردی