آفتاب
حداد عادل در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه:

اگر مدرس بود به ما می گفت گول لبخندهای دشمن را نخورید

اگر مدرس بود به ما می گفت گول لبخندهای دشمن را نخورید

رئیس فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه مدرس تمام زندگی خود را فدای استقلال ایران کرده بود، گفت: اگر مدرس بود امروز به ما می گفت گول لبخندهای دشمن را نخورید.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حداد عادل در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با تبریک هفته معلولان گفت: لازم است یادآوری کنم که دولت و مجلس و یکایک افراد ملت نسبت به معلولان وظیفه دارند و مجلس هم در این هفته چند مورد قوانین را برای کمک به این قشر تصویب کرد.

وی همچنین با اشاره به 10 آذر روز مجلس گفت: دوشنبه دهم آذر سالروز شهادت آیت الله مدرس بود و به همین مناسبت دهم آذر روز مجلس نامیده شده و مجلس ما افتخار می کند که انتصاب به شهید بزرگواری همچنین آیت الله مدرس دارد.

وی با اشاره به تاریخ زندگی شهید مدرس ادامه داد: ایشان در یک خانواده ساده روستایی بدنیا آمد تحصیلات خود را ابتدا در شهرضا و سپس اصفهان دنبال کرد و بعد از آن به نجف رفت و از محضر علمای تراز اول این شهر استفاده کرد.

حداد عادل در ادامه با اشاره به سالهای حضور مدرس در اصفهان گفت: زمانی که به اصفهان بر می گردد ایران کم کم به سوی انقلاب مشروطه پیش می رود. مدرس ابتدا به فعالیت های سیاسی و اجتماعی مشغول می شود و یکی از فعالیت های او مبارزه با استبداد و ظلم های خاندان قاجار بخصوص ظل السلطان/// در اصفهان بود .

وی افزود: مدرس با تشکیل انجمن ملی اصفهان در راه پیروزی مشروطیت پرچم مبارزه را بدست می گیرد و به عنوان یکی از 5 علمیا تراز اول برای نظارت بر قوانین از سوی مراجع به مجلس معرفی می شود که متاسفانه این مجلس ادامه پیدا نمی کند و فقط یک دوره از این مجلس این اصل قانون اساسی به صورت متوسط محقق شد.

وی تصریح کرد: مدرس چندین دوره به عنوان وکیل مردم تهران به مجلس راه می یابد و این سالها همزمان است با کودتای رضاخان و نقشه انگلیسی ها برای تغییر سلطنت و مدرس با این موضوع مخالفت می کند و با هوشیاری در برابر این نقشه انگلیسی ها و رضاخان می ایستد اما موفق نمی شود و بالاخره مجلس موسسان رای به تغییرسلطنت می دهند.

وی با بیان اینکه رضاخان پس از رسیدن به سلطنت از ورود مدرس به مجلس جلوگیری کرد ادامه داد: پس از روی کار آمدن رضاخان ماموران نظمیه به خانه شهید مدرس می روند و وی را دستگیر و وی در شهر خواف تبعید می کنند و وی بیش از 9 سال زندانی بود بعد از 9 سال زندانی به کاشمر منتقل و در 10 آذر مصادف با 26 ماه رمضان به شهادت می رسد.

وی مدرس را مجتهدی با ایمان، مومن، عابد نامید و گفت: مدرس یک عالم درجه اول، مفسر قرآن و مروج نهج البلاغه بوده است مدرس فقیهی که در تدریس بسیار سخت کوش بود مدرس با تاریخ ایران و دنیا آشنایی داشت و اوضاع جهان بخصوص جهان اسلام را به درستی می شناخت.

حداد عادل ادامه داد:  مدرس عالمی نبود که کاری به حکومت و سیاست نداشته باشد و هدف او حکومت دینی بود و دیانت را عین سیاست و سیاست را عین دیانت می دانست و بی جهت نیست که سکولارها که بدنبال ترویج نسخه استعماری ، بی دینی در کشور هستند دلخوشی ای از مدرس ندارند و مخالف مدرس هستند.

وی مدرس را الگوی نمایندگان مجلس نامید و گفت: ما در مجلس تصویر نورانی او را بزرگتر و والاتر از عکس بقیه شهدای مجلس بر تارک مجلس نصب کرده ایم تا نمایندگان با دیدن این الگوی شایسته نمایندگی را پیش چشم داشته باشند ما او را قله بلندی می دانیم که باید به سوی او حرکت کنیم.

وی خطاب به مدرس گفت: اگر 70 سال پیش تو را مظلومانه تبعید کردند و به شهادت رساندند و از کسی صدایی برنخواست امروز ملت ایران با انقلاب اسلامی و پیروی از مردی که دو را در زندگی سیاسی خود دیده بود با تقدیم بیش از یک میلیون شهید و جانباز، انقلاب را به پیروزی رساندند و حکومت اسلامی را در ایران برقرار و دست انگلیس و میراث خوار آن را از ایران کوتاه کردند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ملت ایران خود را ولی دم مدر سمی دانند ملت ایران از خون مظلومانه مدرس امروز خونخواهی می کند.

حداد عادل خاطرنشان کرد: اما امروز مدرس باشد به ما چه می گوید مدرس می گفت من جان و مال خود را برای حفظ استقلال ایران تقدیم کردم چرا که مدرس مدافع استقلال کشور بود.

وی افزود: مدرس خطاب به ملت ایران امروز می گوید مردم ایران شما که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندید آن را حفظ کنید احساس مسئولیت و بصیرت داشته باشید پشت رهبری وحدت داشته باشید و اجازه ندهید انگلیس و آمریکا به بهانه هسته ای و با ابزار تحریم به ایران نفوذ کنند.

حداد عادل گفت: مدرس به ما می گوید که اجازه ندهید به بهانه تحریم آمریکایی ها در سیاست ایران دخالت کنند مدرس به ما می گفت گول لبخندهای دشمن را نخورید و مبادا طوری شود که انگلیس و آمریکا هوس کنند در انتخابات مجلس با ابزار تحریم و تمدید در سیاست های داخلی ما دخالت کنند.

وی راه مقابله با تحریم ها را اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب ما را به آن دعوت می کنند راهی است که ما می توانیم با سبک زندگی اسلامی در برابر توطئه های دشمن ایستادگی کنیم و روح مدرس را از مردم ایران شاد کنیم.

حداد عادل همچنین در پایان سخنان خود با اشاره به 16 آذر یادآور شد: 16 آذر  یادآور ایستادگی در برابر آمریکاست  و دانشجویان ما نیز همان پرچمی را در 16 آذر به دست می گیرندو پیام مدرس را می شنوند و در برابر زورگویی های ظالمانه آمریکا دفاع خواهند کرد.

کد N613809

وبگردی