آفتاب

ابراز نگرانی کنگره آمریکا نسبت به تقویت نیروی دریایی روسیه

ابراز نگرانی کنگره آمریکا نسبت به تقویت نیروی دریایی روسیه

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا اعلام کردند، اقدامات روسیه در تقویت ناوگان‌های نیروی دریایی و کارخانجات کشتی‌سازی خود نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا عنوان کردند، پیشرفت‌ها و اقدامات تقویتی در نیروی دریایی روسیه موجب نگرانی کنگره آمریکا است.

جو کورتنی، رئیس کمیته فرعی "نیروی دریایی" در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت: این کاملا آشکار است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درحال سرمایه گذاری بیشتر بر کارخانات کشتی سازی و ناوگان نیروی دریایی این کشور است. صادقانه بگویم که این موجب نگرانی کمیته ما شده است.

وی افزود که آمریکا دارای منافع در عرصه اروپا بوده و طبیعتا نیاز دارد دلایل پشت تحولات نیروی دریایی روسیه را درک کند.

همچنین راب ویتمن، رئیس کمیته فرعی "حفظ آمادگی نظامی" در کمیته نیروهای مسلح نیز اظهار داشت که به اعتقاد وی آمریکا همچنان قوی‌ترین نیروی دریایی جهان را دارد اما دیگر کشورها مثل روسیه و چین در برخی ظرفیت‌ها درحال قدرتمندتر شدن هستند.

ویتمن عنوان کرد: آمریکا باید تسلط تاریخی خود را حفظ کند تا مطمئن شود در جهان توازن برقرار است.

ویتمن هشدار داد، اگر آمریکا به کاهش بودجه دفاعی خود ادامه داده است و در حفظ و مدرنیزه کردن نیروهای فعلی خود سرمایه‌گذاری نکند، ممکن است در این حوزه موضع مسلط خود را از دست بدهد.

روسیه پایان ماه گذشته میلادی با موفقیت موشک بولاوای مستقر در زیر دریایی را از یک زیردریایی هسته‌ای کلاس بوری آزمایش کرد.

در سال 2013 روسیه طرحی برای مدرنیزه کردن همه جوانب ارتش خود را تا سال 2020 تصویب کرد که در آن 132 میلیارد دلار برای زیردریایی‌ها و کشتی‌های جنگی جدید صرف می‌شود. همچنین نیروی دریایی روسیه در حال حاضر 60 زیر دریایی دارد که 10 زیردریایی آن با سوخت هسته‌ای و با قابلیت شلیک موشک هسته‌ای هستند.

انتهای پیام

کد N613802

وبگردی