آفتاب
لاریجانی در دیدار با رئیس جمهور پاکستان تاکید کرد:

ضرورت همکاری مشترک برای رفع مشکلات حضور اشرار در مرز دو کشور

ضرورت همکاری مشترک برای رفع مشکلات حضور اشرار در مرز دو کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش در دیدار با ممنون حسین رئیس جمهور پاکستان ، گفت:همکاری ایران و پاکستان مشکلات حضور اشرار در مرزهای مشترک دو کشور را حل می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر علی لاریجانی امروز(جمعه 14 آذرماه) با رئیس جمهور پاکستان دیدار و درباره مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کرد.

در این نشست رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری نشست‌های روز گذشته خود با رئیس مجلس ملی و رئیس مجلس سنای پاکستان، افزود: دیروز درباره تجارت بین دو کشور مذاکراتی خوبی داشتیم البته ما مشکلاتی در روابط داریم که در خصوص آن ها مذاکره کرده ایم و مقرر شد که این مشکلات حل شود.

وی با بیان اینکه ما کشور و ملت پاکستان را دوست خوب خود می‌دانیم، افزود: مناسبات فرهنگی دو کشور دیرینه است و من مطمئن هستم تلاش ما برای اینکه صلح با همسایه ها برقرار شود به نتیجه می رسد؛ معتقدم که دشمنان از این مشکلات به نفع خود استفاده می کنند و همچنین بر این باورم که افراطی‌گری با کمک آنها به وجود آمده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت همکاری‌ها برای رفع معضلات کشور افغانستان، یادآور شد: ما باید کمک کنیم صلح برقرار شود و در این خصوص موضع ما در این مورد همکاری با شما برای حل مشکلات است.

دکتر لاریجانی با مثبت ارزیابی کردن موضع پاکستان برای مبارزه با تروریسم، گفت: این موضع خوب و اثرگذاری است.

وی سرمایه گذاری ایران در خط لوله گاز به پاکستان، یادآور شد: ایران سرمایه گذاری های عظیمی کرده است تا این گاز به مرز این کشور برسد اکنون نیز این پروژه به نقطه مناسبی رسیده که می تواند به زودی به بهره برداری برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما از حجم روابط تجاری با شما راضی نیستیم، گفت: ما می توانیم از پاکستان محصولات کشاورزی وارد کرده فرآورده های پتروشیمی خود را به پاکستان صادر کنیم زیرا تجار ما علاقه به کار با شما هستند و امید است که این مشکلات در کمیسیون مشترک بین دو کشور ظرف چند روز آتی رفع شود.

وی با یادآوری وجود اشرار در مرزهای دو کشور، افزود: متاسفانه اتفاقاتی که در مرزهای دو کشور از سوی اشرار به وجود می آید فضای بدی در ایران ایجاد کرده که نباید اجازه دهیم اشرار مشکلاتی در روابطمان ایجاد کنند که به نظر می رسد بتوان با یکدیگر این مشکلات را رفع کرد.

پاکستان متعهد به انجام خط لوله گاز میان دو کشور است/ برای آرامش در مرز نیاز به همکاری مشترک داریم

در ادامه این نشست ممنون حسین رئیس جمهور پاکستان با ابرازخرسندی نسبت به حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در پاکستان، افزود: حضور مجدد شما به این کشور نشان از اراده ایران برای توسه روابط بین دو کشور دارد.

وی با یادآوری دیدار خود با روحانی رئیس جمهور کشورمان در کابل، تاکید کرد: من در مناسبت نوروز با دکتر روحانی در مورد روابط بین دو کشور به ویژه مسایل مرزی صحبت هایی داشتم و به ایشان اعلام کردم که اگر با هم همکاری داشته باشیم می توانیم با اشرار برخورد کنیم.

رئیس جمهور پاکستان افزود: من معتقد به تعالیم پیامبر گرامی اسلام هستم و به همین دلیل معتقدم همه مسلمانان با هم برادرند علاوه بر این  ما همیشه خواستار روابط نزدیک با ایران هستیم و به شما اطمینان می دهم که می خواهیم با همه کشورها به ویژه همسایه های خود روابط نزدیک و خوبی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما همیشه خواهان گفت وگو با همسایه های کشور پاکستان بوده ایم اخیرا نیز جلسه خوبی با رهبران افغاستان از جمله رئیس جمهور و رئیس اجرایی آن کشور برگزار کردیم و تصمیم گرفتیم که در مذاکره با یکدیگر مشکلات خود را حل کنیم.

ممنون حسین ضمن ابراز امیدواری برای صلح آمیز بودن منطقه، افزود: امید است منطقه ما منطقه صلح باشد ما علیه تروریسم خواهیم جنگید و عملیاتمان را تا قطع خشونت ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه کشور پاکستان خواستار روابط خوب و برادرانه با ایران است، تصریح کرد: پاکستان متعهد به انجام خط لوله گاز ایران و پاکستان است و برای افزایش حجم روابط تجاری بین دو کشور باید به افزایش مبادلات تجاری روی آوریم.

رئیس جمهور پاکستان تاکید کرد: از شما درخواست دارم که حامل بهترین سلام ها و آرزوهای من به آقای دکتر روحانی و مردم ایران باشید همچنین ما همواره خواستار روابط خوب و برادرانه با شما هستیم.

کد N613743

وبگردی