آفتاب
حدادعادل در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری٬ خنثی‌کننده تحریم‌هاست

اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری٬ خنثی‌کننده تحریم‌هاست

اگر مدرس بود تاکید داشت که ما نباید اجازه دهیم به بهانه تحریم دوباره در ایران استعمارگران دخالت کنند و از طریق این تحریم‌ها مذاکرات را تمدید و هوس مداخله داشته باشند و ما امروز اقتصاد مقاومتی را که بر رهبری بر آن تاکید دارند٬ خنثی کننده تحریم‌ها می‌دانیم.

نماینده مردم تهران در سخنان خود پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران با یاد آوری مناسبت‌های گوناگون هفته گذشته گفت: مدرس چند دوره به عنوان وکیل تهران به مجلس راه پیدا کرد که این سال‌ها مصادف بود با کودتای رضاخانی و نیرنگ‌های انگلستان برای ایران که مدرس با رضاخان و توطئه‌های انگلستان از جمله جمهوری خواهی رضاخان و تغییر سلطنت مخالفت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ دکتر غلامعلی حدادعادل در ابتدای سخنان خود با اشاره به صحبت‌های سخنران قبلی نماز جمعه٬ دکتر ربیعی٬ گفت: جا دارد در اینجا به همه معلولان کشور احترام بگذاریم و یادآوری کنیم دولت و مجلس و ملت تک تک نسبت به معلولان وظیفه دارند. مجلس شورای اسلامی در این هفته چند قوانین برای کمک به معلولین تصویب کرد که انشالله با اقدامات خوب دولت٬ شاهد تسهیلاتی برای بهتر شدن شرایط معلولان باشیم.

غلامعلی حدادعادل در سخنان خود پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به دهم آذر٬ سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس گفت: این مجلس افتخار می‌کنم که انتصاب به شهید بزرگوار مدرس دارد.

حداد عادل با مرور کوتاهی بر تاریخ زندگی آیت الله مدرس گفت: ایشان در ۱۲۸۷ در اصفهان به دنیا آمد و تحصیلات مقدماتی خود را در شهرضا و بعد از آن در نجف در محضر علمای تراز اول طی نمود و به اصفهان برگشت که سالهای حضور او در اصفهان همزمان بود با سالهای مشروطیت که ایشان مبارزه‌ای طولانی با خاندان ظل السلطان در این شهر داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ایشان با همراهی با علمای اصفهان در جهت مشروطیت همراهی و پرچمدار مبارزه با این نهضت بود که بعد از پیروزی انقلاب مشروطیت به عنوان یکی از مجتهدین طراز اول از طرف مراجع عظام به مجلس معرفی شد و جز گروه علمای مجلس بود که شبیه شورای نگهبان امروزی عمل می‌کرد که متاسفانه در یک دوره بیشتر ادامه پیدا نکرد.

حداد عادل تصریح کرد: مدرس چند دوره به عنوان وکیل تهران به مجلس راه پیدا کرد که این سال‌ها مصادف بود با کودتای رضا خانی و نیرنگ‌های انکلستان برای ایران که مدرس با رضاخان وتوطئه‌های انگلستان از جمله جمهوری خواهی رضا خان و تغییر سلطنت مخالفت کرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ایشان توسط ماموران رضا شاه تبعید به خاف و بعد از به کاشمر و بعد از نه سال در کاشمر به در بیست وششم ماه رمضان به شهادت رسید.

حداد عادل تصریح کرد: ‌این فقیه بزرگوار مدرس قرآن ونهج‌البلاغه٬ مومن حقیقی، عابد، زاهد که بسیاری از علمای آن زمان و بعد از محضر ایشان استفاده‌های بسیاری برده‌اند. ایشان چون سخت‌کوش در تدریس بود به وی مدرس می‌گفتند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مدرس به تاریخ جهان و اسلام مسلط و توجه خاصی به مسائل اجتماعی و اقتصادی داشت و فقط فقیه نبود که با معلومات دینی آشنا باشد بلکه شرایط سیاسی و ا جتماعی را به خوبی درک می‌کردو ایشان سیاست را عین دیانت و دیانت را عین سیاست می‌دانست.

وی گفت: به همین علت ایشان توسط سکولار‌ها در کشور هیچ‌گاه مورد احترام و تکریم نبوده است چون شخصیت ایشان سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست می‌باشد.

حدادعادل بیان کرد: ایشان انسانی شجاع، ساده زیست بودکه شجاعت ایشان از ساده زیستی وی نشات می‌گرفت زیرا هیچ‌گاه از کسی چیزی در خواست نمی‌کرد ما در مجلس تصویر آن را بالا‌تر از شهدای دیگر نصب کرده‌ایم تا همیشه نمایندگان وی را الگوی خود بدانند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: امام بار‌ها در باره ایشان سخنانی را بیان کردند ومن امروز به ایشان می‌گویم اگر کسانی تو را زندانی، تبعید وبه شهادت رساندند اما امروز ملت ایران انقلاب اسلامی را که تو پرچمدار آن بودی به پیروی از امام خمینی برپا کرده است.

وی گفت: این انقلاب اسلامی در راستای آرمان‌های مدرس که دست انگلستان که میراث‌دار آن آمریکا را از ایران کوتاه کرده و ملت ایران خود را خوانخواه تو می‌داند که مظلومانه شهید شده‌ای.

حدادعادل اضافه کرد: اگر امروز مدرس بود و با ما سخن می‌گفت٬ تاکید داشت خون خود را برای اسلام و استقلال ایران تقدیم کردم و مردم ایران انقلاب اسلامی را حفظ و از آن دفاع کنید و پشت سر رهبری حرکت کنید و اجازه ندهید آمریکا با تهدید‌ها و مذاکرات هسته‌ای دوباره نفوذ داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر مدرس بود تاکید داشت که ما نباید اجازه دهیم به بهانه تحریم دوباره در ایران استعمارگران دخالت کنند و از طریق این تحریم‌ها مذاکرات را تمدید و هوس مداخله داشته باشند و ما امروز اقتصاد مقاومتی را که بر رهبری بر آن تاکید دارند٬ خنثی کننده تحریم‌ها می‌دانیم.

حداد عادل در بخش دیگری از صحبتهای خود به روز ۱۶ آذر اشاره کرد و گفت: آن‌روز و آن هنگام به استقلال ایران و مقابله با سیاست‌های آمریکا برمی‌گردد و امروز نیز ما با بر برپایی این مراسم و این موضوع تاکید خواهیم کرد.

 

کد N613730

وبگردی