آفتاب
تسخیری در دیدار هیأت مجلس العلماء اندونزیایی تاکید کرد

روابط خوب و صمیمی شیعه و سنی در ایران

روابط خوب و صمیمی شیعه و سنی در ایران

بیست و پنج نفر از اعضای هیات رئیسه و نمایندگان مجلس علماء اندونزی با آیت‌الله تسخیری مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام دیدار کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله تسخیری در این دیدار به تلاش دشمنان برای ایجاد افتراق بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: شما دانشمندان دینی باید به پیروی از روش پیامبر اسلام در ایجاد وحدت بین مسلمانان، این تلاش دشمن را خنثی کنید و قشر جوان اندونزی را از تأثیر منفی اندیشه‌های استعماری غرب مصون نگه دارید.

رئیس شورای عالی تقریب مذاهب اسلامی با خوب و صمیمی توصیف کردن روابط شیعه و سنی در ایران گفت بیش از 20 نماینده اهل سنت در مجلس شورای اسلامی فراکسیون مستقل و رسمی دارند و در بسیاری از مناطق ایران رابطه خویشاوندی سببی بین شیعه و سنی باعث نزدیکتر شدن دیدگاه‌ها به هم شده است.

آیت‌الله تسخیری با اشاره به سفرهای متعدد به اندونزی گفت: خرسندیم که رابطه شیعه و سنی در اندونزی خوب است گر چه برخی اخبار حکایت از اختلافات و درگیری‌های محدودی در این کشور دارد که به نظر می‌رسد بیشتر جنبه سیاسی دارد.

وی به فلسفه تاسیس مجمع تقریب مذاهب در ایران اشاره کرد و گفت: این مجمع برای تقریب قلوب و افکار و مذاهب تأسیس شده و بحمدالله موفقیت‌های خوبی کسب کرده است.

آیت‌الله تسخیری با یادآوری شیطنت آمریکا در ایجاد تفرقه بین مسلمانان گفت: هرجا جنگی بین شیعه و سنی بوده علت مذهبی نداشته بلکه تجربه دشمن از غفلت بین مسلمین آنان را در برابر هم قرار داده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام در پایان راه وحدت بین علمای مسلمین را تمسک به حبل الهی بیان کرد و افزود: با تمسک به قرآن می‌توان جامعه اسلامی را از اختلافات و دشمنی حفظ کرد.

در این دیدار همچنین دکتر شریف عبدالغنی، رئیس مجلس العلماء استان جاکارتا ضمن ابراز خوشوقتی از سفر به ایران، درباره عملکرد مجلس العلماء در اندونزی گزارش داد و خواستار همکاری بیشتر مجلس علما اندونزی با علما و دانشمندان دینی در ایران شد.

انتهای پیام

کد N613717

وبگردی