آفتاب

افشای جاسوسی آمریکا از شبکه‌های تلفن‌های همراه در جهان

افشای جاسوسی آمریکا از شبکه‌های تلفن‌های همراه در جهان

براساس گزارشی که اخیرا منتشر شده است، آژانس امنیت ملی آمریکا در حال تلاش برای سوءاستفاده از تمامی شبکه‌های تلفن همراه در سراسر جهان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، مدارک محرمانه که از سوی ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا فراهم شده است حاکی از آن است که این سازمان آمریکایی در حال تخریب استانداردهای رمزگذاری است که در تلفن‌های همراه و شبکه‌ها استفاده می‌شود و این بخشی از فعالیت‌های این سازمان برای جمع آوری اطلاعات ارتباطاتی در سراسر جهان به منظور اهداف موسوم به امنیت ملی است.

براساس اطلاعاتی که از سوی اسنودن در پایگاه اینترنتی اینترپست آمده است، سازمان امنیت ملی آمریکا دست کم از سال 2010 دست به عملیات گسترده‌ای زده است که براساس آن به طور مرتب ارتباطات تمامی شرکت‌ها و سازمان‌ها در سراسر جهان که مرتبط با صنعت فن آوری تلفن همراه هستند را شنود می‌کند.

هدف از این اقدامات تضعیف رمزگذاری در تلفن‌های همراه از سوی جاسوس‌های آمریکایی است.

رایان گالاگر در پایگاه اینترنتی اینترپست نوشت: صدها هدف قربانی این عملیات جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا شدند. هدف از این اقدام کشف ضعف‌های امنیتی در تلفن‌های همراه برای استفاده از آن‌ها جهت عملیات شنود بوده است.

وی گفت: آژانس امنیت ملی آمریکا در عملیاتی مخفیانه محتوای پیام‌ها را کنترل می‌کرده و بیش از 1200 ایمیل مرتبط با اپراتورهای شبکه تلفن همراه اصلی را دریافت کرده است.

انتهای پیام

کد N613657

وبگردی