آفتاب

چین به دنبال تجهیزات و تسلیحات جدید در ارتش این کشور است

چین به دنبال تجهیزات و تسلیحات جدید در ارتش این کشور است

رسانه‌های چین گزارش دادند، رئیس جمهوری این کشور در اظهاراتی خواهان توسعه سریعتر تجهیزات نظامی جدید و پیشرفته به منظور ایجاد ارتشی قدرتمند در کشورش شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در سخنرانی در کنفرانسی در روز ارتش آزادی خلق چین اظهار داشت، اصلاحات نظامی در چین باید با هدف ایجاد ارتشی قدرتمند هدایت شود.

ارتش چین در طرحی بلند پروازانه به دنبال آن است تا ارتش خود را مدرنیزه کند و این طرح باعث افزایش نگرانی‌ در منطقه شده است.

خبرگزاری شینهوای چین به نقل از رئیس جمهور این کشورگزارش داد: تسلیحات پیشرفته تجسم یک ارتش مدرن بوده و موجب پشتیبانی حیاتی از امنیت ملی و جوانی کشور است.

وی افزود: تجهیزات و سیستم‌های جدید اکنون دوران فرصتهای راهبردیو توسعه سریع را تجربه می‌کنند.

رئیس جمهوری چین همچنین بر افزایش قابلیت‌های رزمی ارتش 3 / 2 میلیون نفری چین تاکید کرد.

چین اخیرا فناوری جنگنده رادارگریز و موشک‌های ضد ماهواره‌ای را توسعه داده و یک ناو هواپیمابر را عملیاتی کرده و به دنبال دومین ناو خود است. بودجه دفاعی چین برای سال جاری میلادی به میزان 2 / 12 درصد معادل 131 میلیارد دلار افزایش یافته اما به گفته مقامات دولت‌های دیگر و تحلیل‌گران این رقم، رقم واقعی هزینه‌های دفاعی چین نیست.

شی جینپینگ اظهار داشت: سلاح‌های جدید ارتش چین باید نوآورانه، کاربردی و دور اندیشانه باشند تا نیازهای مبارزه واقعی را برآورده کرده و نقاط ضعف تجهیزات موجود را برطرف کنند.

اوایل سال جاری میلادی نیروهای مسلح چین از سوی افرادی بازنشسته و در حال خدمت در رسانه‌های دولتی به دلیل درگیری‌ شدن با فساد مورد انتقاد گسترده قرار گرفته.

بخشی از اصلاحات ضد فساد رئیس جمهوری چین قرار است به مبارزه با فساد در ارتش بپردازد.

انتهای پیام

کد N613633

وبگردی