آفتاب

دیپلمات آمریکایی:در مسئله مصونیت نیروهای‌مان در عراق با بغداد به توافقاتی رسیده‌ایم

دیپلمات آمریکایی:در مسئله مصونیت نیروهای‌مان در عراق با بغداد به توافقاتی رسیده‌ایم

سفیر جدید آمریکا در عراق اعلام کرد که واشنگتن و بغداد در خصوص امتیازات و ارائه مصونیت برای سربازان مستقر در عراق که به روند اقدامات علیه داعش کمک می‌گنند، به توافق رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "استوارت جونز"، سفیر جدید آمریکا در عراق در مصاحبه‌ای اختصاصی با آسوشیتدپرس اعلام کرد که حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق اطمینان داده است که سربازان آمریکایی از پیگرد قانونی مصونیت خواهند داشت.

در زمان نوری مالکی، نخست وزیر پیشین عراق این مساله بسیار مهم بود که منجر به تصمیم برای خروج تمامی نیروهای آمریکایی تا اواخر سال 2011 شد.

جونز گفت: شرایط در آن دوران بسیار متفاوت بود و سربازان نیز نقش کاملا متفاوتی برعهده داشتند. ما اطمینانی را که در خصوص امتیازات و مصونیت لازم داریم از دولت عراق دریافت می‌کنیم و این براساس مکاتبات رسمی بین دولت‌های ما و براساس توافقنامه چارچوب استراتژیک است که پایه حقوقی همکاری ما می‌باشد.

جونز همچنین افزود: کاری که ما در عراق انجام می‌دهیم، حملات هوایی، تبادل اطلاعات، فعالیت‌های مشاوره‌ای و کمک رسانی و آموزش است. این تمام کاری است که انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

کد N613584

وبگردی