آفتاب
اسد در گفتگو با مجله فرانسوی:

جنگ در سوریه طولانی و سخت خواهد بود/ تروریستها را شکست می‎دهیم

جنگ در سوریه طولانی و سخت خواهد بود/ تروریستها را شکست می‎دهیم

رئیس جمهور سوریه در گفتگو با یک مجله فرانسوی با اشاره به اینکه جنگ در این کشور طولانی و دشوار خواهد بود، وعده داد که تروریستها را شکست می‎دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه در گفتگو با مجله فرانسوی "باری مچ" که روز پنج شنبه منتشر شده، وعده داد که گروههای تروریستی حاضر در سوریه را شکست خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه جنگ در سوریه طولانی و سخت خواهد بود، تاکید کرد: نمی توان درباره زمان پایان جنگ با داعش و دیگر گروههای مسلح در سوریه پیش بینی خاصی انجام داد، اما این مسئله واضح است که آنها (گروههای مسلح) در به دست آوردن حمایت مردم سوریه شکست خوردند که این مسئله به ادامه پیروزیهای ارتش سوریه کمک می کند.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: ارتش سوریه در همه جا حضور ندارد و این غیر ممکن است که بتواند در همه نقاط کشور حضور داشته باشد. بر این اساس در هر جایی که ارتش سوریه حضور ندارد، تروریستها این امکان را دارند که وارد آن منطقه شوند.

اسد افزود: این جنگی میان دو ارتش نیست که بگوییم آنها بر منطقه ای سیطره پیدا کردند و یا ما کنترل جایی را از دست آنها خارج کردیم، جنگ در سوریه در حال حاضر این گونه نیست. سخن درباره گروهای تروریستی است که به صورت ناگهانی وارد یک شهر و یا روستا می شوند و به همین دلیل این جنگ سخت و طولانی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه درباره آمار منتشر شده از سوی سازمان ملل درباره کشته شدگان جنگ در سوریه تردید دارد، افزود: برخی رسانه ها با آمار قربانیان جنگ سوریه، مبالغه آمیز برخورد می کنند.

کد N613518

وبگردی