آفتاب
مسئول واحد تشکیلات جامعه اسلامی مهندسین:

دانشجویان سیاسی باشند اما عامل دست سیاسی کارها قرار نگیرند

دانشجویان سیاسی باشند اما عامل دست سیاسی کارها قرار نگیرند

مسئول واحد تشکیلات جامعه اسلامی مهندسین معتقد است که دانشجویان ضمن اینکه باید سیاسی باشند اما نباید عامل دست سیاسی‌کارها قرار گیرند.

احمد نیکفر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره نحوه ارتباط جنبش دانشجویی با احزاب سیاسی، اظهار کرد: احزاب مختلف حتی آنها که در یک خط سیاسی نیستند هم می‌توانند با هم تعامل داشته باشند اما تعامل کردن با هدایت هدف‌دار تفاوت دارد.

وی ادامه داد: تشکل‌های سیاسی می‌توانند یارگیری کنند و در دانشگاه‌ها جلسات و مجالس پرسش و پاسخ بگذارند ولی باید در همین حد باشد و خط‌دهی صورت نگیرد. دانشجویان ضمن اینکه باید سیاسی باشند اما نباید عامل سیاسی‌کارها قرار گیرند.

این عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه توقع از وزارت علوم این است که دانشگاه‌ها تبدیل به باشگاه سیاسی نشوند، اضافه کرد: دانشگاه نباید باشگاه تشکل‌های سیاسی باشد اما دانشگاهیان باید در مسائل سیاسی صاحب نظر و تاثیرگذار باشند. دانشجویان اگر از سیاست چیزی ندانند بسیار بی‌معنی است اما نباید این دانستن از حد و مرزی خارج و باعث این شود که دانشگاه‌ها عامل تشکل‌های بیرون از دانشگاه شوند.

وی ادامه داد: وزیر علوم شخصا نباید در این زمینه خط بدهد اما باید موظبت کند که افرادی از بیرون دانشگاه نفوذ نکنند. ضمن اینکه باید به دانشجویان و دانشگاهیان میدان داده شود تا دیگران نتوانند منویاتی را که برخلاف مصالح نظام است به دانشگاه دیکته کنند.

مسئول واحد تشکیلات جامعه اسلامی مهندسین در پایان اظهار کرد: اگر دانشجویان واقعیات سیاسی را درست بدانند نه تنها مشکل ایجاد نخواهد شد بلکه در خدمت اهداف نظام قرار می‌گیرد. به عنوان عضو کوچکی از بچه حزب‌اللهی‌ها از دانشجویان خواهش می‌کنم که خودشان بر عقل‌شان حاکمیت داشته باشند.

انتهای پیام

کد N613332

وبگردی