آفتاب

نماینده عرب کنست: شکست در جنگ غزه موجب فروپاشی کابینه نتانیاهو شد

نماینده عرب کنست: شکست در جنگ غزه موجب فروپاشی کابینه نتانیاهو شد

عضو عرب کنست صهیونیستی تاکید کرد که شکست در جنگ غزه موجب فروپاشی ائتلاف دولت رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، "جمال زخالقه" اظهار کرد که اگر بنیامین نتانیاهو واقعا پیروز جنگ غزه می شد و اهداف خود در این جنگ را محقق می کرد، کابینه دولت وی به این زودی منحل نمی شد.

زحالقه تصریح کرد که به رغم گرایش جامعه صهیونیستی به سمت راست گرایی و افراطی گری، سخت است بتوان نتایج انتخابات را پیش‌بینی کرد.

وی تاکید کرد که جناح راست گرای رژیم صهیونیستی از نتانیاهو به ستوه آمده است اما مشکل اصلی نبود جایگزینی مناسب برای نتانیاهو در میان جناح چپ گرا یا میانه رو است.

این عضو عرب کنست صهیونیستی گفت که هم اکنون جایگزینی مناسب برای نتانیاهو وجود ندارد و تنها رقبای وی در انتخابات آینده شخصیت های سیاسی کنونی این رژیم و رهبران احزاب صهیونیستی هستند که قادر به رقابت با نتانیاهو نیستند.

جمال زخالقه خاطر نشان کرد که تصویب قوانین نژادپرستانه از سوی وزرای رژیم صهیونیستی موجب شده تا آن ها به هر شیوه ای در صدد به حاشیه راندن و حتی حذف احزاب عربی برآیند.

زحالقه خواستار اتحاد احزاب و جریان های عربی در اراضی اشغالی شد تا احزاب راست گرای افراطی صهیونیستی نتوانند آن ها را از صحنه سیاسی حذف کنند.

وی پیش بینی کرد که وحدت احزاب عربی از یک طرف و تصویب قوانین نژاد پرستانه از سوی دولت کنونی موجب مشارکت گسترده تر عرب های ساکن اراضی اشغالی 48 در انتخابات آتی و در نهایت کسب کرسی های بیشتر در کنست توسط احزاب عربی شود.

انتهای پیام

کد N613302

وبگردی