آفتاب
رئیس سازمان اوقاف خبر داد

کمک به 9700 بیمار نیازمند از محل عواید موقوفات در سراسر کشور

کمک به 9700 بیمار نیازمند از محل عواید موقوفات در سراسر کشور

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از محل عواید موقوفات در سراسر کشور، به بیش از 9 هزار و 700 بیمار نیازمند کمک صورت گرفته است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از محل عواید موقوفات در سراسر کشور، به بیش از 9 هزار و 700 بیمار نیازمند کمک صورت گرفته است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در دیدار با آیت‌الله جعفر سبحانی گفت: سال گذشته از عواید موقوفات، بیش از 800 نفر از مساعدت‌های مربوط به ازدواج و تهیه جهیزیه برخوردار شدند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف افزود: برای دانش‌آموزان فقیر و نیازمند هم به تعداد 14 هزار نفر از عواید موقوفات مساعدت صورت گرفت؛ همچنین 1280 نفر که در طول عمرشان به مشهد مشرف نشده بودند از محل عواید موقوفات به این سفر اعزام شدند و اعزام‌ها به عتبات عالیات هم 200 نفر بوده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «به 9700 بیمار نیازمند هم مساعدت صورت گرفته است» گفت: کمک‌رسانی به 24 هزار نفر از ایتام و خانواده‌های نیازمند، 19 میلیارد تومان به حوزه‌های علمیه، 22 میلیارد تومان برای برپایی مراسم عزای حسینی، 3 هزار مورد کمک به هیئت‌های مذهبی، اعزام 15 هزار مبلغ از قم، مشهد و اصفهان و همچنین روحانیون بومی و برپایی 14 هزار و 600 مسجد، حسینیه و امامزاده از دیگر محل‌های مصرف عواید موقوفات طی سال گذشته بوده‌ است.

وی با بیان این‌که «مردم ایران از ابتدای امسال تاکنون حدود دو هزار وقف جدید انجام داده‌اند» خاطرنشان کرد: این امر به دلیل مشاوره‌های خوب و اطلاع‌رسانی مناسب بوده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در مجموع، سازمان اوقاف به یک مجموعه فعال و اثرگذار تبدیل شده و در حوزه قرآن نیز دو مأموریت را انجام می‌دهیم که شامل مسابقات قرآن به صورت استانی، ملی و بین‌المللی است به طوری که یک میلیون و 400 هزار نفر در سال گذشته در این مسابقات شرکت کردند؛ مأموریت دوم هم مربوط به حفظ قرآن است که بر اساس مطالبات رهبر معظم انقلاب مبنی بر وجود 10 میلیون حافظ قرآن در کشور صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: طی سه سال گذشته، 860 هزار نفر در زمینه حفظ قرآن فعالیت کرده‌اند؛ مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه نیز به تعداد 2400 مورد فعالیت خوبی در سراسر کشور دارند.

محمدی با بیان این‌که «ضعف‌ها و نقص‌ها خود را قبول داریم» گفت: وظیفه خود می‌دانیم به خدمت مراجع تقلید برسیم و از راهنمایی‌ها و تذکرات آنها بهره ببریم.

انتهای پیام

کد N613268

وبگردی