آفتاب

توصیه معاون وزیر امور خارجه به زائران عتبات عالیات

توصیه معاون وزیر امور خارجه به زائران عتبات عالیات

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه گفت: انتظار می‌رود علاقمندان زيارت عتبات عاليات در عراق، از حركت به سمت گذرگاههای زمينی عراق بدون اطلاع از ميزان تراكم جمعيت در نقاط مرزي جدا اجتناب ورزند.

حسین اميرعبداللهيان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشكر از مقامات عراق در تسهيل اعطاي رواديد رايگان مرزي به زوار ايراني عازم شركت در مراسم اربعين سالار شهيدان حسين بن علي(ع) اظهار داشت: انتظار مي‌رود علاقمندان زيارت عتبات عاليات در عراق، باتوجه به محدوديت هاي امكانات مرز زميني در دو كشور و سرماي هوا از حركت به سمت گذرگاههاي زميني عراق بدون اطلاع از ميزان تراكم جمعيت در نقاط مرزي جدا اجتناب ورزند.

معاون وزير خارجه افزود: عليرغم صدور دهها هزار رواديد مرزي و همكاري صميمانه مقامات كشوري و استاني عراق، بدليل حركت گسترده عاشقان زيارت كربلا به سوي گذرگاه‌هاي مرزي مشترك ايران و عراق، امكان جذب و انتقال اين حجم از مراجعين در كوتاه مدت ميسر نمي باشد و دشواری هایی را متوجه اتباع كشورمان در نقاط مرزی کرده است.

وي توصيه کرد: براي جلوگيری از بروز مشكل، مردم عزيز به اطلاعيه هاي ستاد اربعين و سازمان حج و زيارت در اين خصوص توجه کنند.

کد N613241

وبگردی