آفتاب
احمد مبلغی

مبارزه با تکفیر جز با همکاری و تمرکز بر مشترکات امکان‌پذیر نیست

مبارزه با تکفیر جز با همکاری و تمرکز بر مشترکات امکان‌پذیر نیست

یک استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر نقش محوری جمهوری اسلامی ایران و کشور مصر در مبارزه با تکفیر و افراطی گری گفت: مبارزه با تکفیر که خطر بزرگ آن کیان جامعه اسلامی را تهدید می‌کند جز با همکاری، همراهی و تمرکز بر نقاط مشترک امکان‌پذیر نیست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در حاشیه کنفرانس مبارزه با افراطی‌گری در گفت‌وگو با رسانه‌های مصری در پاسخ به سوالاتی درباره ارتباط ایران و مصر در افق‌های آینده خاطرنشان کرد: ایران ومصر دو کشور بزرگ هستند که هر کدام دارای مرجعیت فکری در دنیای اسلام هستند؛ بنابراین همراهی این دو کشور در موضوعات مختلف از جمله مقابله با تکفیر و افراطی‌گری در دنیای اسلام، بسیار مهم است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه همکاری، گفت‌وگو و تبادل نظر با الازهر مصر و مجامع فکری در جهان اسلام برای مقابله با معضلات و چالش‌های فرارو است.

کنفرانس بین المللی «مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و تاکید بر نقش علما و موسسات دینی برای مقابله با افکار مخرب» در قاهره پایتخت مصر در حال برگزاری است.

در این کنفرانس بین‌المللی شخصیت‌های عالی‌رتبه از کشورهای مختلف جهان، نخبگانی از علما و شخصیت‌های الازهر و علمای دین اسلام از سراسر جهان و نیز رهبران کلیساهای شرقی و غربی و نمایندگان مذاهب و طوایف مختلف حضور دارند.

بر اساس این گزارش، رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و رییس دانشگاه مذاهب اسلامی تاکنون در بیش از 50 همایش بین‌المللی به دعوت رسمی از موسسات، نهادها، شخصیت‌ها و مقامات کشورهای مختلف در کشورهای مختلف جهان، سخنرانی کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N613233

وبگردی