آفتاب

اعزام کاروان دانشجویی مدافعان حریم ولایت به کربلا

اعزام کاروان دانشجویی مدافعان حریم ولایت به کربلا

کاروان دانشجویی مدافعان حریم ولایت عصر امروز (پنجشنبه) از دانشگاه امیرکبیر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برای پنجمین سال پیاپی کاروان اعزامی انجمن دانشگاهی توسعه علمی فرهنگی عتبات و با مشارکت 500 دانشجوی داوطلب از دانشگاه‌های سراسر کشور با بدرقه دانشجویان و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به کربلا و به منظور شرکت در مراسم اربعین عازم شدند.

در این مراسم محسن رضایی طی سخنانی اظهار کرد: حادثه کربلا مختص یک زمان خاص نیست و مختص یک ملت هم نیست بلکه حادثه عاشورا صدای بلند عدالت‌خواهی از دل تاریخ است.

وی افزود: امروز جهان به شناخت کربلا نیازمند است و حادثه کربلا فریاد بلند مبارزه با نسل کشی، جنایت، بی‌عدالتی و ظلمی است که امروز هم بر مستضعفان دنیا جاری است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در طول تاریخ همواره ستمگران به دنبال سرکوب مستضعفان بوده‌اند، گفت: هیچ زمانی از تاریخ نبوده که ستمگران نخواهند صدای مظلومیت و عدالت را خاموش کنند اما هیچ گاه موفق نبوده‌اند و همواره صدای عدالت خواهی در دنیا بلند بوده است و حادثه کربلا و صدای عدالت خواهی و مظلومیت اهل بیت پیامبر(ص) یکی از فریادهای بلندی است که در طول تاریخ شنیده شده است.

وی تاکید کرد: حادثه کربلا فراتر از شیعیان و جهان اسلام است و به همین دلیل است که عده‌ای می‌خواهند این فریادها را خاموش کنند و این حادثه را به فراموشی بسپارند چرا که هیچ انسانی نیست که از کربلا آگاه شود و به فکر فرو نرود.

محسن رضایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه داعش فرزند نامشروع آمریکا و صهیونیسم است، خاطرنشان کرد: سال‌ها قبل آمریکا نیروهایی را در کشورهای مختلف و به کمک هم‌پیمانان منطقه‌ای‌اش آموزش داد که امروز از اعضای داعش هستند و می‌توان گفت داعش فرزند نامشروع صهیونیسم و استکبار است که امروز بلای جان آمریکا شده است مثل القاعده که روزی بلای جان کسانی شد که در تشکیل آن نقش داشته‌اند.

وی اظهار کرد: ایجادکنندگان داعش به دنبال خشن جلوه دادن اسلام با اعمال وحشیانه و ایجاد اختلاف بین مسلمانان و شیعیان و اهل تسنن هستند تا جامعه واحد اسلامی را تکه تکه کنند. همچنین به دنبال ایجاد وابستگی با نابودی تمام زیرساخت‌های عراق هستند.

انتهای پیام

کد N613196

وبگردی