آفتاب
لاریجانی در دیدار با رییس مجلس سنای پاکستان

نگذارید مسائل مرزهای ایران و پاکستان ایجاد سوءتفاهم کند

نگذارید مسائل مرزهای ایران و پاکستان ایجاد سوءتفاهم کند

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نیرحسین بخاری رییس مجلس سنای پاکستان بر حائز اهمیت بودن امنیت بین دو کشور تاکید کرد و گفت: دستور دهید این مساله از طریق مقامات امنیتی پیگیری شود و نگذارند در مرزها مسائلی پیش آید که ایجاد سوءتفاهم کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به اسلام آباد علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نیر حسین بخاری رییس مجلس سنای پاکستان اظهار کرد: تردیدی نیست که روابط ایران و پاکستان بسیار صمیمانه و برادرانه است و این یک ریشه تاریخی دارد.همان‌طور که ملاحظه می‌کنید چه در پاکستان و چه در ایران هر دولتی بر روی کار می‌آید روابط بین دو کشور نزدیک و برادرانه است.

وی با تاکید بر ارتقا روابط اقتصادی میان دو کشور گفت: این مساله از جمله مسائلی است که کشورهای دیگر برایش راه حل پیدا کرده‌اند؛ لذا خواهش می‌کنم در این قضیه خودتان راه حل پیدا کنید.

وی در مورد مساله گاز نیز اظهار کرد: نهایی شدن این مساله به نفع پاکستان خواهد بود؛ لذا با پیگیری انتظار داریم ظرف ماه‌های آینده این مساله حل شود و هرچه زودتر به نتیجه برسد که گام بزرگ در پایداری اقتصاد دو کشور ایجاد شود.

رییس قوه مقننه کشورمان با بیان این‌که «امنیت دو کشور خیلی مهم است» گفت: کاملا روشن است که شما در مبارزه با تروریست‌ها جدی هستید البته این‌که برخی از جریان‌ها و اشرار نمی‌خواهند روابط ایران و پاکستان خوب شود و مرتب مشکلات ایجاد می‌کنند نباید بگذاریم شیاطین رخنه کنند.

وی خاطرنشان کرد: حتما سیستم‌های امنیتی دو کشور قوی هستند و امیدواریم که یکی از نتایج سفر فعلی آن باشد که دستور دهید این مساله به طور جدی از طریق مقامات امنیتی پیگیری شود و نگذارند که در مرزها مسائلی پیش آید که سوءتفاهم ایجاد کند.

وی با اشاره به این‌که «بحران‌ها به نوعی بحران‌های دست‌ سازی است که انرژی مسلمانان را از بین می‌برد» گفت: مبارزه با تروریسم یک موضوع مهم و جدی است و طی دیدارهایی که داشتم احساس می‌کنم پاکستان مصمم برای حل مبارزه با تروریسم است. این موضوع خیلی مهم است؛ گرچه ممکن است طولانی باشد اما مهم اراده آن است.

انتهای پیام

کد N613143

وبگردی