آفتاب
در همایش بیمه

وزیر اقتصاد تاکید کرد: نقش بیمه‌های زندگی در تامین مالی

وزیر اقتصاد تاکید کرد: نقش بیمه‌های زندگی در تامین مالی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: صنعت بیمه با بیمه‌های زندگی و عمر می تواند نقش مهمی در تامین مالی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی طیب نیا در بیست و یکمین همایش ملی و هفتمین همایش بین المللی بیمه و توسعه که با محوریت مشتری مداری در صنعت بیمه؛ الزامات، چالش‌ها و راهکارها در محل مرکز همایشهای صدا و سیما و با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مدیران عامل بیمه‌ها و فعالین صنعت بیمه برگزار شداظهار کرد: بیمه های زندگی و پس انداز با جمع آوری سپرده های اندک مردم زمینه حضور بیمه ها در فعالیتهای ریسکی را فراهم می کنند.

وی افزود: فاصله زمانی طولانی بین پرداخت حق بیمه تا پرداخت خسارت زمینه سرمایه گذاری بیمه ها در فعالیت های اقتصادی بلند مدت را فراهم می کند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه بین توسعه اقتصادی و توسعه صنعت بیمه یک رابطه دوسویه وجود دارد گفت: صنعت بیمه به توسعه اقتصادی کمک می کند و توسعه اقتصادی نیز موجبات توسعه این صنعت را فراهم می کند.

طیب‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود درباره نقش صنعت بیمه در اشتغال زایی گفت: در نگاه اول ممکن است بنظر برسد سهم بیمه در اشتغال زایی نسبت به سایر بخشها ناچیز و اندک است اما اگر به آثار بعدی و محکم صنعت بیمه توجه کنیم نقش صنعت بیمه در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی آشکار می شود.

وی تاکید کرد: فعالیت بخشهایی مانند صنعت، کشاورزی و خدمات وابسته به فعالیت موثر و کارآمد صنعت بیمه است.

وزیر اقتصاد با برشمردن اولویت های متعدد مورد توجه در رشد اقتصادی در دوره های مختلف تصریح کرد: در سالهای اولیه بعد از جنگ جهانی دوم سرمایه فیزیکی به عنوان یگانه عامل رشد اقتصادی مورد توجه بود و در ادامه آن سرمایه انسانی و در نهایت در دوره اخیر توجه به سمت سرمایه اجتماعی معطوف گردید.

طیب نیا با اشاره به دو چالش تقاضا و عرضه در صنعت بیمه گفت: سطح پایین درآمد سرانه، تورم، نرخ پایین پس انداز، سهم بالای اقلامی مثل مسکن در سبد هزینه خانوار، ویژگی فرهنگی خانواده‌های ایرانی و تمرکز به بازدهی کوتاه مدت باعث شد بیمه های اختیاری نتوانند در ایران جایگاه مناسبی پیدا کنند.

وی در خصوص چالش عرضه نیز گفت: عدم تنوع جذابیت و جامعیت خدمات بیمه ای به حد مطلوب و فراگیر نشدن استفاده از بازاریابی و بازسازی پیشرفته و بیمه گری پکپارچه در صنعت بیمه از جمله چالشهای این بخش است.

وزیر اقتصاد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سند راهبردی تنظیم شده برای صنعت بیمه گفت: افزایش سهم بیمه‌های اختیاری، زندگی و درمان تکمیلی، افزایش سهم بخش غیر دولتی در صنعت بیمه، توسعه پوشش‌های جدی بیمه ای، تخصصی کردن شرکتهای بیمه ای، ایجاد 5 شرکت بیمه تخصصی، توسعه فرهنگ بیمه، تسهیل صدور مجوزهای جدید از جمله اهداف مورد نظر در سند راهبردی صنعت بیمه است.

انتهای پیام

کد N612990

وبگردی