آفتاب
سردار نقدی در همایش اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور:

در تمامی مولفه‌های اقتدار منحنی جمهوری اسلامی ایران رو به بالاست

در تمامی مولفه‌های اقتدار منحنی جمهوری اسلامی ایران رو به بالاست

اگر ما ایدئولوژی، راهبرد و شیوه‌های جبهه مقابل را پذیرفتیم به طور قطع با شکست مواجه می شویم./لازمه غلبه ما در این تنازع به منظور جا به جایی قدرت از محور ظلم به محور عدالت و کرامت انسانی ارائه الگوی تمدن اسلامی است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه تحولی در نظم جهانی در حال شکل گیری است گفت: امروز در تمامی مولفه های اقتدار منحنی جمهوری اسلامی ایران رو به بالا و منحنی امریکا و هم پیمانانش رو به تنزل است.

به گزارش ایلنا، به همت بسیج جامعه پزشکی، همایش اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور صبح امروز (13 آذر) با حضور سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علی ربیعی وزیر تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی، زالی رییس سازمان نظام پزشکی کشور، محمد رئیس‌زاده رئیس سازمان بسیج جامعه ‏پزشکی و جمعی از مدیران، مسئولین و اعضای بسیج جامعه پزشکی کشور در سالن همایش های دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران آغاز شد.

سردار نقدی در آیین افتتاحیه این همایش با اشاره به اوضاع کنونی منطقه و جهان گفت: جنگ، خونریزی و نا امنی‌هایی که امروز در سراسر دنیا شاهد آن هستیم محصول مدیریت جهانی است که امریکا به گواه تمامی اسناد راهبردی که منتشر کرده خود را رهبر جهان و داعیه دار آن می داند.

وی افزود: از سوی دیگر با تحولاتی که مربوط به ما است مواجه هستیم و شاهدیم در تمامی مولفه های اقتدار منحنی جمهوری اسلامی ایران رو به بالا و منحنی امریکا و قدرت های هم پیمانش رو به تنزل است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین به وجود آمدن این شرایط را نشانگر وقوع تحول در نظم جهانی عنوان و تصریح کرد: واقعیت برخورداری ایران از مولفه‌های قدرت دشمنان را به تکاپو واداشته وبا تمام قوا نگذارند این تحول رخ دهد.

وی تاکید کرد: ایدئولوژی ظلم ستیز وجه تمایز مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورهای در حال پیشرفت است.

سردار نقدی با بیان اینکه در این دوران گذار رسالت و وظیفه سختی بر عهده ماست گفت: امروز مجاهدان فی سبیل الله میراث عظیمی را برای ما بر جای گذاشته‌اند و ما باید با همین روند به پیشرفت خود ادامه داده و نگذاریم توطئه های دشمنان در این روند خللی وارد کند.

وی با اشاره به تحولات عظیم صورت گرفته در بخش پزشکی طی سال‌های پس از انقلاب گفت: امروز در این حوزه به جایی رسیده‌ایم که درآمد گردشگری پزشکی و درمانی در میان سایر درآمدهای کشور خود را نشان می دهد و این پیشرفت منحصر به فردی است که در سایر حوزه‌ها نیز همچون حوزه نظامی، فناوری و اجتماعی به چشم می خورد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ما باید الگوی تمدنی خود را در این دوران گذار ارائه دهیم گفت: اگر ما ایدئولوژی، راهبرد و شیوه‌های جبهه مقابل را پذیرفتیم به طور قطع با شکست مواجه می شویم.

وی افزود: لازمه غلبه ما در این تنازع به منظور جا به جایی قدرت از محور ظلم به محور عدالت و کرامت انسانی ارائه الگوی تمدن اسلامی است.

سردار نقدی از شاخصه ها و معیارهای سنجش به عنوان مهم ترین مساله ای که یک الگو را معرفی می‌کند یاد کرد و ارتقا سطح امید به زندگی، کاهش مراجعات درمانی، پیشرفت علمی و اخلاق پزشکی را از شاخصه‌های اصلی الگوی تمدنی ما در حوزه پزشکی دانست.

وی از اخلاق پزشکی به عنوان شاخصه‌ای که در دوران دفاع مقدس نمود کامل پیدا کرد نام برد و افزود: امروز نیز پزشکان ما با همان روحیه‌ی جهادی و ایثار دوران دفاع مقدس آماده خدمت گزاری به هم نوعان خود هستند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: بر اساس آمار موجود 70 هزار نفر از پزشکان متخصص ما امروز برای انجام خدمت بدون هیچ گونه توقع مالی در مقاطعی از زمان اعلام آمادگی کرده اند.

سردار نقدی در پایان سخنانش ضمن تقدیر از حمایت‌های وزیر بهداشت فعالیت‌های جهادی بسیج جامعه پزشکی در اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم را گامی مثبت و مثمر ثمر دانست و گفت: علیرغم اهتمامی که در این سالها به پیشرفت سلامت درمان محور بوده است اما همچنان در عمل مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با همت سایر بخش‌ها و بهره گیری از ظرفیت‌هایی همچون آموزش عالی و حلقه‌های صالحین بسیج با اطلاع رسانی و توسعه و ترویج سلامت بهداشت محور بتوان به مدیریت سلامت کشور یاری رساند.

کد N612712

وبگردی