آفتاب

موگرینی در مذاكرات هسته‌ای با ایران جانشین اشتون می‌شود

موگرینی در مذاكرات هسته‌ای با ایران جانشین اشتون می‌شود

با تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران تا پایان ماه ژوئن آینده، مسئولان اتحادیه اروپا زمان را برای جایگزینی اشتون مناسب تشخیص داده‌اند و گفته می‌شود که مسئولان ارشد این اتحادیه در حال رایزنی برای تفویض ماموریت ادامه مذاکره‌ها از اشتون به موگرینی هستند.

برخی منابع خبری اعلام كردند كه «فدریكا موگرینی» مسئول سیاست‌خارجه اتحادیه اروپا در دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران به جای «کاترین اشتون»، نماینده اتحادیه اروپا در گروه 1+5 خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از یوروپین گزته، دوره ماموریت اشتون پیش از ضرب‌الاجل ماه نوامبر به پایان رسیده بود، اما برخی از مقام‌های رسمی آمریکا و دیگر کشورها بر این باور بودند که نباید پیش از ماه نوامبر شخص دیگری را در مذاکره‌ها معرفی کنند، و به‌ این ترتیب ماموریت اشتون ادامه یافت.

در همین راستا، با تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران تا پایان ماه ژوئن آینده، مسئولان اتحادیه اروپا زمان را برای جایگزینی اشتون مناسب تشخیص داده‌اند و گفته می‌شود که مسئولان ارشد این اتحادیه در حال رایزنی برای تفویض ماموریت ادامه مذاکره‌ها از اشتون به موگرینی هستند.

موگرینی 41 ساله که فعالیت به عنوان وزیر خارجه ایتالیا را در دستور كار دارد، در حال حاضر به‌عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا فعالیت می‌كند.

کد N612695

وبگردی