آفتاب

مجارستان کاردار آمریکا را فراخواند

مجارستان کاردار آمریکا را فراخواند

پس از آنکه سناتور مک‌کین نخست‌وزیر مجارستان را یک "دیکتاتور نئوفاشیست" خواند، وزارت خارجه مجارستان کاردار آمریکا را فرا خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا در حال حاضر به طور جدی به یکی از منتقدان دولت ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان تبدیل شده و وی را به نزدیک شدن بیش از حد به روسیه متهم می‌کند.

وزارت خارجه مجارستان آندری گودفرند، کاردار آمریکا در این کشور را به دلیل اظهارات سناتور مک کین در سنای آمریکا فراخواند.

مک‌کین جمهوری‌خواه در این نشست گفته بود: من مخالف انتصاب‌های سیاسی نیستم. می‌دانم چطور باید بازی کرد اما مجارستان در آستانه یک فروپاشی حاکمیتی آن هم به دست یک دیکتاتور نئوفاشیست است. کسی که با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بیش از حد نزدیک است.

وزیر خارجه مجارستان در این رابطه به خبرنگاران گفت: دولت تمامی اظهارات سناتور مک‌کین درخصوص نخست‌وزیر و رهبری کشور و روابط کشور با روسیه رد می‌کند.

وی با اشاره به پیروزی حزب فیدز متعلق به اوربان در پارلمان این کشور و در انتخابات محلی گفت: مردم با صراحت و به روشن‌ترین شکل ممکن نظر خود را اعلام داشته‌اند و فکر می‌کنم لازم است که به این نظر احترام گذاشته شود.

وزارت امور خارجه آمریکا در این رابطه اعلام کرده است که اظهارات مک‌کین اظهارات شخصی بوده و موضع رسمی دولت آمریکا نیست.

آمریکا و شرکای اروپایی‌اش اوربان را به دلیل دموکراسی ضعیف در این کشور و حملات مکرر به سازمان‌های غیردولتی به شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند.

انتهای پیام

کد N612658

وبگردی